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 Az elmúlt hetek balesetei és vitái kapcsán különösen aktuális téma a sofőrfigyelő rendszerek hatékonysága. Korábban ez csak arról szólt, hogy a légzsák aktiválásakor az autó a súlyautomatika alapján tudta, hogy ül-e valaki az ülésben. Fejlettebb rendszerek már az utas súlyát is figyelembe veszik a légzsák felfújásakor. És persze az utas övének becsatolására figyelmeztető csipogás is annak függvényében szólal meg, hogy ül-e valaki az anyósülésen. Mostanra azonban már más okai is vannak a gyártóknak, hogy pontosabb képet szerezzenek az autókban tartózkodókról. Mégiscsak jó a radar valamire Mint nemrég megírtuk, a Tesla arra készül, hogy elhagyja a radart a vezetéstámogató, illetve későbbi önvezető rendszere arzenáljából. Elon Musk szerint egy jó kamerás rendszernek semmi szüksége ilyen mankóra. Majd elválik, hogy ebben igaza volt-e. FSD – Így áll a Tesla víziója Azt viszont látjuk, hogy nem elvi alapon tiltakozik úgy általában a radarok ellen a Tesla vezére, ugyanis új felhasználási területen akarják alkalmazni ezt az eszközt, mégpedig az utastérben. Természetesen nem a Tesla az első aki hasonló megoldáson dolgozik, de egy friss engedély kapcsán most kicsit több információt kaptunk róla, mire készülhetnek. Az amerikai FCC, azaz a hírközlési hatóság az, amely jogosult eldönteni, mire lehet használni a televíziós és rádió frekvenciákat. Ennek az autókhoz túl sok köze nincsen, de mivel a radar is egyfajta rádióhullám, így ezen a területen is ők az illetékesek. Mint a Teslarati beszámol róla, 2021. április 14-én hagyta jóvá a hivatal a több technológiai cég kérelmét egy milliméteres hullámhosszon, az 57-64 GHz-es tartományban működő beltéri radar használatára. A felhasználási terület sokrétű, a gyermekek biztonságától, a betörésvédelemig terjed majd. Az egyik kérelmező, Vayyar Imgaing Ltd. oldalán videót is találtunk arról, ők mire akarják használni a rendszert. A Tesla rendszere 4 adó és 3 vevő antennából áll és a 60-64 GHz-es tartományban működik majd. Azt tervezik, hogy ennek segítségével figyelmeztetni tudják a sofőrt, ha az autóban felejtette a csecsemőjét, pontosabb képük lesz az utasok valós övhasználatáról és a kabinban lévők elhelyezkedéséről, de akár a betörésvédelmet is kiterjeszthetik a kocsi 2 méteres körzetébe. A cég azt is írja kérelmében, hogy menet közben a radart a sofőr figyelésére is szeretnék használni majd, nem csak azt eldöntendő, figyeli-e az utat, de akár egészségi állapotáról (elájult, vagy elaludt-e) is meggyőződhet majd a rendszer. Forrás: Spamium/Reddit Kíváncsian várjuk, hogy vajon beépítésre került-e már az ezekhez szükséges hardver a jelenleg futó Teslákba, hogy aztán egy szoftverfrissítéssel aktiválják majd, vagy csak a jövőben kerül ez a technológia bevezetésre. Mindenesetre a leírtak alapján a rendszer az Autopilot sofőrfigyelője kapcsán felvetett összes kritikára megfelelő válasz lehet majd. Ha a radar látja, hogy csak magunk mögött csatoltuk be az övet, vagy tényleg használjuk is, ha észreveszi, hogy a telefonunkat nyomogatjuk, esetleg a hátsó ülésre másztunk, vagy elaludtunk, akkor sokat segíthet a balesetek elkerülésében. Ezt részben a belső kamera is meg tudná tenni, de így fel sem merülhetnek adatvédelmi aggályok, hiszen nem készül rólunk videofelvétel. Különösen ötletes az autóban felejtett gyermekkel / kisállattal kapcsolatos megoldás, hiszen így a rendszer a szülőt / gazdát a mobilalkalmazás segítségével értesítheti, vagy akár magtól bekapcsolhatja a légkondit is. Szükség esetén, ha egy meghatározott időn belül nem reagál a sofőr a figyelmeztetésre, a rendőrséget is értesítheti az automatika baba vagy házikedvenc életének védelmében. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!