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 Erős negyedévet zárt a Volkswagen AG, azaz a VW Csoport, amely kilábalni látszik a tavalyi Covid gödörből. Mivel, a vállalat most több részletet is megosztott elektromos offenzívájának állásáról, nézzük meg, mit emeltek ki ezzel kapcsolatban az aktuális pénzügyi jelentés kapcsán. Növekvő eladások A tavalyi első negyedév második fele már szinte minden cégnél a koronavírus árnyékában telt, és ezért – különböző mértékben ugyan, de – megcsappantak az eladások. Európát például 2020 márciusának második felében kezdték lezárni. Így a tavalyi év első 3 hónapjában alig 2 millió autót adott el a konszern – ami persze egy hatalmas szám, de ne felejtsük el, hogy a vállalatnak mintegy 71 autó, motor, vagy váltó gyára és több mint 300 ezer alkalmazottja van. Idén ez a szám 21%-kal magasabb, 2 millió 432 ezer darab volt. Ebből a mennyiségből idén alig valamivel kevesebb, mint 60 ezer volt a tisztán elektromos jármű, ami a csoport eladásainak 2,5%-át tette ki. A leszállított villanyautók 30%-a épült az MEB platformra (ID.3, ID.4), a többi régebbi konstrukció volt (pl. e-Up!). Forrás: VW Az ID.3 gyártása 2019 novemberében kezdődött, de a sokat emlegetett szoftver problémák miatt egészen 2020 szeptember 11-ig kellett várni az autók átadására. Az ID.4 gyártása 2020. augusztus 20-án kezdődött Zwickauban, és tavaly év végén már közel 5000 darabot át is adtak belőle Európában. Mint emlékezetes a CO2 kvóták miatt elhalasztották a tengerentúli startot, és minden elérhető autót Európába irányítottak. A vállalat szerint most márciusban megkezdődtek a mennyiségi kiszállítások a modellből. A cég azt is kiemelte, hogy idén év elején megkezdődött a zwickaui üzemben a három műszakos termelés ,és idén nyáron várható Európában az ID.4 sorozat első vezeték nélküli szoftverfrissítése. Megemlítették még az Audi Q4-et is, amely a csoport prémium márkájának első MEB platformos típusa – a közlemény szerint jól haladnak ezzel a modellel is. Forrás: VW A cég villanyautóinak 71%-át Európában adták el, és házon belül a legnépszerűbb márka a Volkswagen személyautós üzletága volt. Ebből kelt el a mennyiség fele. Az Audi az elektromos eladások negyedét hozta, de 15%-kal beszállt a Porsche is. A Škoda és a Seat 4-4%-kal vette ki a részét, de fogyott 687 darab villany kisáruszállító is VW logóval, illetve eladtak 199 darabot „egyéb” villanyjárművekből is. Ez utóbbi valószínűleg a Scania érdeme. Forrás: VW A növekvő eladások jót tettek a pénzügyi eredménynek is. Míg tavaly ilyenkor 55 milliárdos forgalom mellett mindössze 500 millió Euró volt az adózott eredmény, úgy most 62,4 milliárdnyi bevételből 3,4 milliárd volt a haszon. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!