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 Több mint 70 éve tartó pályafutása alatt a Volkswagen Multivan az egyterű autók kultikus példaképévé vált, hat generáción keresztül igyekeztek valami újdonsággal felvértezni a családi kisbuszt a Volkswagen tervezői, folyamatosan a korszak igényeire szabva annak tulajdonságait. Az igazi újjászületést azonban a ma bemutatott hetedik generáció jelenti, hiszen a Bulli néven is ismert csapatszállítót a mérnökök áthelyezték a Modular Tranverse Matrix (MQB) padlólemezre, ami teljesen új műszaki jellemzőket, digitális funkciókat, és vezetőiasszisztens-rendszereket adott a Multivan új nemzedékének. A premieren elhangzott, hogy a jármű fejlesztésének egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy hűek maradjanak a hagyományokhoz, és megőrizzék az ikonikus modell közkedvelt vonásait, úgy, hogy teljes mértékben elölről, fehér papírral indul a tervezése. A Multivan T7 legfontosabb újdonsága a plug-in hibrid meghajtás. A Volkswagen szerint nem elhanyagolható, hogy a vásárlók tisztán elektromos meghajtással korlátozások nélkül közlekedhessenek a városokban, de a hosszabb családi utazásokhoz továbbra is szükség van a belsőégésű motorra, így egyelőre nem készült zéró kibocsátású változat a Bulliból. A vállalat haszongépjármű-részlegének ügyfelei azonban nem sokáig maradnak villanyautó nélkül, 2022-ben érkezik ugyanis az ID. Buzz MPV és az ID. Buzz Cargo. Ezeket kifejezetten városi használatra szánja a Volkswagen Commercial Vehicles, a Transporter T6.1 a kereskedelmi célú tagja a csapatnak, míg a Multivan az igazán sokoldalú egyterű szerepét tölti be a kínálatban. 1941 mm-es szélességével (tükör nélkül), és 4973 mm-es hosszával az új Multivan alapváltozata hosszabb és szélesebb elődjénél, viszont a magasságból egy keveset lefaragtak a tervezők. A jármű elérhető lesz egy 5173 mm-es, hosszabb változatban, aminél csak a hátsó túlnyúlás nőtt meg, a tengelytáv változatlanul 3124 mm. Az autóba összesen 4053 liternyi csomag fér be, és két tonnát tud vontatni. Az év második felében történő piacra lépésekor a hétüléses kisbusz három hajtáslánccal lesz elérhető: két benzines, és egy plug-in hibrid rendszer közül választhatnak a vásárlók, a jövő évben pedig egy dízelmotoros variáns is csatlakozik. A konnektoros típus az eHybrid jelzést viseli, villanymotorja és TSI benzinmotorja együttesen 160 kW leadására képes. Az elektromos energia tárolására egy 13 kWh kapacitású akkumulátort szereltek be a fejlesztők, amivel elektromos módban is megtehető a tipikus napi ingázás távolsága, azaz a körülbelül 50 km. A jármű 130 km/h-ig tud csak villanymotorral gyorsulni, a TSI ezután lép be. A hetedik generáció számtalan olyan funkcióval gazdagodott, amit eddig nem láthattunk a Bullin, például a mozgásvezérléssel nyitható elektromos hátsó ajtó, az IQ.LIGHT LED Mátrix fényszórók, a vezetékes sebességválasztó rendszer a standard kettős tengelykapcsolós váltóhoz, valamint a két részből álló panorámatető. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!