Elektromos gyárvárost alapított a Renault az olcsóbb villanyautókért

A Renaulution stratégiai terv részeként a Renault Csoport és a szakszervezetek aláírták a Renault ElectriCity megalapításáról szóló megállapodást, amellyel a francia autógyártó csoport egyetlen jogi entitás alá vonja észak-franciaországi gyárait a versenyképesebb és hatékonyabb elektromosautó-termelés érdekében. A vállalat elmondása szerint az így létrehozott gyártóközpont a legnagyobb lesz egész Európában, 2025-re akár évi 400.000 tisztán elektromos meghajtású jármű is készülhet a Douai, Maubeuge, és Ruitz létesítményekben. A három gyárban együtt jelenleg közel 5000 ember dolgozik, de az ElectriCity projekt részeként 2022 és 2024 vége között további 700 főt vesz fel a Renault.

A Douai létesítmény dolgozói még idén hozzálátnak a gyár legelső teljesen elektromos autója, a Mégane E-Tech Electric gyártásához, ezt követően pedig az elektromos Mégane CMF-EV padlólemezére egy másik, C szegmensbe tartozó villanyautó is épülni fog. A gyárban aztán futószalagra kerül egy vadonatúj, B szegmens alá tervezett másik dedikált villanyautó-padlólemez is.

A Maubeuge a haszongépjármű-gyártás központja, itt szerelik össze a Kangoo-t, valamint a partnerek kisteherautóit, a Mercedes Citant és a Nissan NV250-et. 2022-ben megindul a vadonatúj Renault Kangoo E-Tech Electric gyártása, 2023-ra pedig minden itt összeszerelt járműnek lesz tisztán elektromos változata.

Maubeuge, Forrás: Renault

Ruitz-ban nem épülnek autók, ez a Renault Csoport sebességváltógyára, az ElectriCity tagjaként azonban elektromos autók alkatrészeinek gyártásával bővül a feladatköre.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.