Teljesen újjászületett a Volkswagen egyterűje

Több mint 70 éve tartó pályafutása alatt a Volkswagen Multivan az egyterű autók kultikus példaképévé vált, hat generáción keresztül igyekeztek valami újdonsággal felvértezni a családi kisbuszt a Volkswagen tervezői, folyamatosan a korszak igényeire szabva annak tulajdonságait.

Az igazi újjászületést azonban a ma bemutatott hetedik generáció jelenti, hiszen a Bulli néven is ismert csapatszállítót a mérnökök áthelyezték a Modular Tranverse Matrix (MQB) padlólemezre, ami teljesen új műszaki jellemzőket, digitális funkciókat, és vezetőiasszisztens-rendszereket adott a Multivan új nemzedékének. A premieren elhangzott, hogy a jármű fejlesztésének egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy hűek maradjanak a hagyományokhoz, és megőrizzék az ikonikus modell közkedvelt vonásait, úgy, hogy teljes mértékben elölről, fehér papírral indul a tervezése.

A Multivan T7 legfontosabb újdonsága a plug-in hibrid meghajtás. A Volkswagen szerint nem elhanyagolható, hogy a vásárlók tisztán elektromos meghajtással korlátozások nélkül közlekedhessenek a városokban, de a hosszabb családi utazásokhoz továbbra is szükség van a belsőégésű motorra, így egyelőre nem készült zéró kibocsátású változat a Bulliból. A vállalat haszongépjármű-részlegének ügyfelei azonban nem sokáig maradnak villanyautó nélkül, 2022-ben érkezik ugyanis az ID. Buzz MPV és az ID. Buzz Cargo. Ezeket kifejezetten városi használatra szánja a Volkswagen Commercial Vehicles, a Transporter T6.1 a kereskedelmi célú tagja a csapatnak, míg a Multivan az igazán sokoldalú egyterű szerepét tölti be a kínálatban.

1941 mm-es szélességével (tükör nélkül), és 4973 mm-es hosszával az új Multivan alapváltozata hosszabb és szélesebb elődjénél, viszont a magasságból egy keveset lefaragtak a tervezők. A jármű elérhető lesz egy 5173 mm-es, hosszabb változatban, aminél csak a hátsó túlnyúlás nőtt meg, a tengelytáv változatlanul 3124 mm. Az autóba összesen 4053 liternyi csomag fér be, és két tonnát tud vontatni.

Az év második felében történő piacra lépésekor a hétüléses kisbusz három hajtáslánccal lesz elérhető: két benzines, és egy plug-in hibrid rendszer közül választhatnak a vásárlók, a jövő évben pedig egy dízelmotoros variáns is csatlakozik. A konnektoros típus az eHybrid jelzést viseli, villanymotorja és TSI benzinmotorja együttesen 160 kW leadására képes. Az elektromos energia tárolására egy 13 kWh kapacitású akkumulátort szereltek be a fejlesztők, amivel elektromos módban is megtehető a tipikus napi ingázás távolsága, azaz a körülbelül 50 km. A jármű 130 km/h-ig tud csak villanymotorral gyorsulni, a TSI ezután lép be.

A hetedik generáció számtalan olyan funkcióval gazdagodott, amit eddig nem láthattunk a Bullin, például a mozgásvezérléssel nyitható elektromos hátsó ajtó, az IQ.LIGHT LED Mátrix fényszórók, a vezetékes sebességválasztó rendszer a standard kettős tengelykapcsolós váltóhoz, valamint a két részből álló panorámatető.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.