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 A mai nap is egy olyan volt, amikor eszembe jutott, hogy a Villanyautósok nem csak egy autós magazin, hanem egy igazi közösség. Az IFKA tájékoztatása szerint mintegy 1500-an jelentkeztek az idei elektromobilitás pályázatra – közülük több mint 360-an pedig már ki is töltötték a kérdőívünket. Ez közel negyede az összes pályázónak, ami igen jó kitöltési arány. Köszönjük nekik, köszönjük nektek! De ez úgy fair, ha nem csak mi mazsolázunk az adatok között, hanem közzé is tesszük az eredményeket. A grafikonok és táblázatok között azért megosztunk pár véleményt is, amit a válaszadók küldtek be nekünk. Kik pályáztak? Kérdőévünkre elég széles körből érkeztek válaszok, ha minden igaz, az 1-es és 2-es iktatószámok tulajdonosai is válaszoltak nekünk – mondjuk feléjük azért lett volna még egy kérdésünk: melyik istenségnek és mit kellett áldozniuk, hogy ilyen gyorsak, ügyesek voltak? A legmagasabb iktatószám 1100 feletti volt a válaszadók között. …Tegnap nem sikerült benyújtani a pályázatot, hiába ültem a gép előtt 6 órát és próbálkoztam folyamatosan. Legalább az élmény változatos volt, rengeteg különböző hibaüzenetet láttam. Az sem volt valami korrekt, hogy amikor levették a belépés gombot, nem írták ki, hogy aznapra lezárult a pályázat, hagyták az embereket még órákon keresztül idegeskedni – telefont persze nem veszik fel… A mai napon ha nem szól a kereskedő, hogy újranyitották az oldalt, akkor le is maradtam volna az egészről. Sajnálom azokat, akik önhibájukon kívül így jártak, vagy eleve későbbre tervezték az indulást. A statisztika azt mutatja, hogy válaszadóink 80%-a a lakossági pályázaton indult, és mindössze 6% volt taxis. 14% válaszolta azt, hogy nem sikerült benyújtania a pályázatot, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kérdőív hétfőn reggel nyílt meg, és valószínűleg van aki kedden azután sikerrel járt. A portál már az indulás előtt összeomlott, elérhetetlen volt. 8:15-től kezdtek el mutatkozni az élet jelei, azt követően pedig csigalassúsággal lehetett a kb. fél A4-es oldalnyi űrlapot kitölteni és a szükséges dokumentumokat feltölteni. A végén pedig egyértelmű visszajelzést sem kaptam arról, hogy rendben megkapták a az adatokat. Az űrlapon nagy részben olyan adatokat kellett megadni, melyek az ügyfélkapus azonosítás alapján eredendően rendelkezésére állnak. Az egész 5 perces folyamat kb. 1 órán át tartott. A válaszadók elsöprő többségének ez volt az első villanyautós pályázata, csak 4% újrázott, és mindössze egy válaszadó jelezte, hogy már korábban is pályázott, csak végül nem hívta le az összeget. Örülök, hogy egyszer statisztikailag releváns lehettem. Az első negyedóra kínlódás volt. Utána az adatlapok kitöltése lassan ment, homokórázott egyfolytában. Majd a feltöltés már rendben volt. Sikeresen feltöltöttem, 1 órába telt a művelet. Már kaptam visszajelzést hogy befogadták a pályázatot. A válaszadók mindössze egészen elenyésző százaléka írta azt, hogy biztosan élni fog a nagycsaládosoknak szóló plusz 2,5 milliós kedvezménnyel is, míg 92% nem tesz így. Persze lehet, hogy azért ilyen magas a nemleges válaszok aránya, mert kevesebb nagycsaládos olvas minket, de az is igaz, hogy, mint egy válaszadó jelezte, van aki már korábban igénybe vette ezt egy másik autóra. Én a második körben szerettem volna benyújtani a pályázatot, most nagyon el vagyok keseredve és felháborítónak tartom a szervezést. Egyébként pedig vérlázító, hogy az elmúlt évek tapasztalatai ellenére az idén sem sikerült megfelelően használhatóvá tenni a pályázati felületet. Mire pályáztak? Úgy néz ki a taxisok mind éltek a lehetőséggel és 2,5 milliónál nagyobb összegre pályáztak, de ha csak a lakossági oldalt nézzük, 86% választotta a 12 millió forint alatti árkategóriát, ahol 1 millióval több pénzt lehetett igényelni, mint a 12-15 millió forintos sávban. Igazi magyar s**t show. Informatikusként több szerverről, több országból, scriptelve se sikerült beadnom csak 2 óra alatt a kereskedői regisztráció hiánya miatt ezt a kalap rakás f**t, hiába kaptam a *** sorszámot... A válaszadók közel harmada készletről vásárolt autót, így amint megkapja a Támogatói Okiratot át is veheti azt. Érdekes megjegyezni, hogy közülük 11-en (3%) jelezték, hogy nem sikerült beadniuk a pályázatot, de ismét, nem tudjuk mi lett a végleges arány a keddi újranyitást követően. A válaszadók 11%-a csak jövőre várhatja a kocsit, nekik azért oda kell majd figyelniük a Támogatói Okirat érvényességi idejére, de azért valószínűtlen, hogy kifutnának a 18 hónapból. Köszönöm a közösségnek, hogy jelezték, délután könnyedén feltölthetőek a hiányzó adatok és dokumentumok. Pár perc alatt megoldható volt. (Reggel 8-tól délig próbálkoztam, ahogy a többiek is) Ma pedig 4-5. próbálkozásra be tudtam lépni és elküldeni a pályázatomat, amiről kaptam mailt, hogy befogadták. Az egyik legizgalmasabb kérdés, természetesen, a típusok, modellek toplistája, és itt azért akadt pár meglepetés. Na természetesen nem az, hogy a mezőny legolcsóbb autója, a Dacia Spring nyert, vagy hogy a tavaly is népszerű, remek ár-érték arányú Zoe második lett. A fel-feltámadó e-up! is hozta a (viszonylag) olcsó kisautótól elvárható formát. Azonban a Tesla Model 3 SR+ negyedik helye igen figyelemreméltó, hiszen a Top 4 másik 3 helyezettje mind sokkal olcsóbb autó, amelyek ráadásul 1 millió forinttal több támogatást is kapnak. Nem tudtam kiválasztani a kereskedést és ezért csúsztam le. A telefonszám természetesen elérhetetlen volt, mire megtudtam, hogy másik kereskedést kellene választanom, rengeteg próbálkozás után amikor odaértem folyamatosan kijelentkeztetett a rendszer és kezdhettem újra. Nyilatkozzak, hogy az adatok a valóságnak megfelelnek és válasszak másik kereskedést mint ahonnan rendeltem? Vicc az egész! A foglaló meg a kereskedőnél, mert megrendelés az kellett... Az e-Niro és a VW ID.3 sincs rossz helyen a listán, bár azért itt meg kell jegyezni, hogy ezek az autók a magasabb támogatási kategóriában is részt vettek. Az Enyaqot én személy szerint jobb helyre, magasabb számokkal vártam volna, de ez egy viszonylag új típus amit valószínűleg még nem volt alkalma sok embernek kipróbálni, látatlanban elkölteni 13,5 millió forintot pedig azért elég bátor dolog. Minden problémáról tudtok már. Ami kifejezetten jól esett, hogy az emberek tudtak örülni egymás sikerének, ez a villanyautósok közösségét dicséri. Természetesen bár felmérésünkre igen nagy számú válasz érkezett, nem biztos, hogy az reprezentatív, hiszen a válaszadók nem statisztikai módszerekkel kerültek kiválasztásra - úgyhogy ezeket a számokat senki ne szorozza be automatikusan néggyel. Sajnos viszonylag alacsony számú taxis válaszadónk volt, de azért az így is látszik, hogy az e-Niro megismételheti tavalyi sikerét. Én ennek nagyon örülök, mert az egy remek autó, és elképzelhető, hogy a taxi sok utasát megnyeri a villanyautózásnak. Nem meglepő a Skoda Enyaq második helye. Amennyi cucc abba a kocsiba fér, szerintem gyakori látvány lesz a reptéren. Hogyan értékelnéd a pályázatot? Az elmúlt napok viszontagságai után talán senkit nem lep meg, hogy a pályázat lebonyolítása átlagosan 1,6-os osztályzatot kapott. Ami igazán megdöbbentő, hogy ha csak azokat nézzük, akiknek sikerült benyújtaniuk a pályázatot, akkor is csak 1,66-ra javul az eredmény. Legalább ennyire figyelemreméltó és elgondolkoztató, hogy ha azokat vesszük számba, akik - legalábbis hétfőn - nem jártak sikerrel, közöttük is akad egy fő, aki 5-ös, egy másik pedig 4-est adott. Nem voltak fent a választható kereskedések ... A márkakereskedéssel egyeztettem, hiába kaptak e-mailen megfelelt státuszt, nem voltak fent a regisztrált kereskedők listáján. Az IFKA-val egyeztettek, ott azt mondták nekik, hogy az online felületen való megfelelés nem számít, a postán beérkezett anyagok számítanak és ma reggel kaptak meg egy nagy adag, IFKA által is aláírt együttműködési megállapodást, folyamatosan regisztrálják a kereskedőket, ahogy kezükbe kerül a két fél által aláírt együttműködési. Vajon miért hétfő reggel kell ezt csinálni? A kereskedés már előző kedden elsőbbségivel megküldte az anyagokat postán. Az az 5 kereskedés jól járt, meg az ügyfeleik, a többiek meg pislogunk, hogy önhibánkon kívül tehetetlenek voltunk. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!