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 Az Electrify America az Egyesült Államok egyik legnagyobb töltőhálózata a CharegPoint és a Tesla Supercharger töltői mellett. Bár a márkanév Európában nincs bevezetve, talán olvasóink közül is sokan tudják, hogy ez a VW leányvállalata, amelyet a dízelbotrány kapcsán kötött amerikai egyesség hozott életre. Akkor, a nagyobb büntetés elkerülése érdekében, a német cég azt vállalta, hogy 2017-2026 között két milliárd dollárt fektet ebbe az infrastruktúrába, ezzel is elősegítve a villanyautók terjedését az országban. Most megválnának a cég egy részétől. Egyedül nem megy? Az Electrify America a VW Power Day alkalmával is szerepet kapott. A vállalat akkor megosztotta, hogy az USA-ban és Kanadában 560 helyszínen vannak DC villámtöltőik, amelyek teljesítménye 50-350 kW közé esik, idén év végére pedig 800 helyen, összesen 3500 töltőoszloppal fognak rendelkezni. Eszméletlen sok töltőt telepít a VW csoport Most, a Reuters érestülései szerint a VW mégis megválna a vállalat egy részétől – a vételár 1 milliárd dollár lehet. Bár az amerikai állammal kötött megállapodás pontos szövegét nem ismerjük, furcsa, hogy a büntetésből befektetett pénz egy részét így visszaszerezheti a cég, hiszen ezzel felére csökkenthetik az eredeti beruházás költségét. A magyarázat talán abban keresendő, hogy a VW egy olyan partnert keres, amely anyagilag is beszállna a további bővítésbe és a vételárat visszaforgatnák. Ha ezt a pénzt nem viszik ki a cégből, hanem fejlesztésre költik, akkor valószínűleg a hivatalnokok is rábólintanak az adásvételre. A lehetséges partner kiléte egyelőre nem ismert, de nem lepődnénk meg, ha pl. az a Ford lenne az, amely már amúgy is együttműködik a németekkel a villanyautók területén és a VW MEB platformját készül használni elektromos modelljeihez. De természetesen más autógyártók, vagy energiacégek is szóba jöhetnek, így akár a Hyundai is, amely jelenleg az Electrify America hálózatán ad ingyen töltést az új vásárlóknak. Amerikában ingyen töltés jár a Hyundai vásárlóknak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!