A Bugatti és a Rimac egyetlen autógyártó vállalatban történő összeállásának bejelentése kapcsán talán a legfontosabb kérdés, hogy eltűnik-e a belsőégésű motor a Bugatti járműveiből, és partneréhez hasonlóan tisztán elektromos márkává válik-e a franciaországi székhelyű legendás hiperautómárka.
A Bugatti és a Rimac a közös cég megalapítása ellenére továbbra is külön márkaként fog működni, azaz érkeznek majd autók mindkét vállalat emblémájával, ám a Bugatti Rimac vezérigazgatója az a Mate Rimac lesz, aki mintegy 10 év leforgása alatt a világ legismertebb elektromos hiperautógyártójává és hajtáslánc-beszállítójává emelte fel a cégét. Mind a technológia, mind a megfelelő vezető adott tehát ahhoz, hogy a Bugatti is hátrahagyja az elavult benzinmotorokat, ez azonban nem fog megtörténni még egy darabig.
A tegnapi bejelentést követően az autós újságírónak lehetőségük volt megszólaltatni a Rimac alapítóját és vezérigazgatóját a jövőbeli tervekről, aki elárulta, hogy lesznek teljesen elektromos Bugattik, de a belsőégésű motor hosszú távon is a márka életének része marad. Még ebben az évtizedben piacra kerül az első 100%-ban elektromos meghajtású Bugatti, de a kínálatban még 2030-ban is lesz olyan modell, amelyet benzinmotor mozgat – noha nem teljesen hagyományos módon, hanem erősen hibridizált hajtással.
Rimac hozzátette, hogy a Bugatti első dedikált villanyautója nem a Rimac Nevera átmárkázott változata lesz, mint ahogy sokan várnák, hanem egy vadonatúj termék. „Habár természetesen nyereséges céget akarunk, nem hasznosíthatjuk újra, amink van”. Ugyanez lesz érvényes a belsőégésű motort használó járművekre is: „nem fogjuk csak simán újratervezni és hibridizálni a Chiront, hogy új autót építsünk, az alapoktól fogunk újat alkotni” – hangsúlyozta Mate Rimac.
A témához Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója és a Bugatti Rimac felügyelőbizottságának tagja is hozzászólt. Elárulta, hogy a Chiron fejlesztése és értékesítése folytatódik, de számtalan ötletük van új, egyedi autókra. A márka rajongói bázisára hallgatva ezek megőrzik a belsőégésű motort, de erősebb elektrifikáció jelenik meg a portfólióban, amely hibridekkel indul. Az is kiderült, hogy a Bugatti immár nemcsak hiperautókban gondolkodik, bár azt nem árulta el, hogy pontosan mely szegmensbe próbál majd betörni. 2020-ban a Bugatti vezérigazgatója arról beszélt, hogy egy új autó már a mindennapokra készülne, más formával és más küldetéssel, mint a Chiron.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a Bugatti szakít az 1991-ben bejelentett egymodelles stratégiájával, és egyszerre több járművet is értékesíteni fog.