PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

A Bugatti és a Rimac egyetlen autógyártó vállalatban történő összeállásának bejelentése kapcsán talán a legfontosabb kérdés, hogy eltűnik-e a belsőégésű motor a Bugatti járműveiből, és partneréhez hasonlóan tisztán elektromos márkává válik-e a franciaországi székhelyű legendás hiperautómárka.

Hivatalos: összeáll a Bugatti és a Rimac

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

A Bugatti és a Rimac a közös cég megalapítása ellenére továbbra is külön márkaként fog működni, azaz érkeznek majd autók mindkét vállalat emblémájával, ám a Bugatti Rimac vezérigazgatója az a Mate Rimac lesz, aki mintegy 10 év leforgása alatt a világ legismertebb elektromos hiperautógyártójává és hajtáslánc-beszállítójává emelte fel a cégét. Mind a technológia, mind a megfelelő vezető adott tehát ahhoz, hogy a Bugatti is hátrahagyja az elavult benzinmotorokat, ez azonban nem fog megtörténni még egy darabig.

A tegnapi bejelentést követően az autós újságírónak lehetőségük volt megszólaltatni a Rimac alapítóját és vezérigazgatóját a jövőbeli tervekről, aki elárulta, hogy lesznek teljesen elektromos Bugattik, de a belsőégésű motor hosszú távon is a márka életének része marad. Még ebben az évtizedben piacra kerül az első 100%-ban elektromos meghajtású Bugatti, de a kínálatban még 2030-ban is lesz olyan modell, amelyet benzinmotor mozgat – noha nem teljesen hagyományos módon, hanem erősen hibridizált hajtással.

Bugatti Chiron Super Sport

Rimac hozzátette, hogy a Bugatti első dedikált villanyautója nem a Rimac Nevera átmárkázott változata lesz, mint ahogy sokan várnák, hanem egy vadonatúj termék. „Habár természetesen nyereséges céget akarunk, nem hasznosíthatjuk újra, amink van”. Ugyanez lesz érvényes a belsőégésű motort használó járművekre is: „nem fogjuk csak simán újratervezni és hibridizálni a Chiront, hogy új autót építsünk, az alapoktól fogunk újat alkotni” – hangsúlyozta Mate Rimac.

A témához Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója és a Bugatti Rimac felügyelőbizottságának tagja is hozzászólt. Elárulta, hogy a Chiron fejlesztése és értékesítése folytatódik, de számtalan ötletük van új, egyedi autókra. A márka rajongói bázisára hallgatva ezek megőrzik a belsőégésű motort, de erősebb elektrifikáció jelenik meg a portfólióban, amely hibridekkel indul. Az is kiderült, hogy a Bugatti immár nemcsak hiperautókban gondolkodik, bár azt nem árulta el, hogy pontosan mely szegmensbe próbál majd betörni. 2020-ban a Bugatti vezérigazgatója arról beszélt, hogy egy új autó már a mindennapokra készülne, más formával és más küldetéssel, mint a Chiron.

Bugatti Chiron Super Sport

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Bugatti szakít az 1991-ben bejelentett egymodelles stratégiájával, és egyszerre több járművet is értékesíteni fog.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.