PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Az IFKA elkészült a 2021-es lakossági e-mobilitás pályázat kiértékelésével, és publikálta az eredményeket. Összesen 1238 pályázat érkezett be, a legmagasabb iktatószám az 1375-ös volt, és 2.996.000.000 forint támogatást osztottak ki. A pályázatot május 17-én írták ki és június 14-én, illetve 15-én lehetett azokat benyújtani, a keret másfél nap alatt kimerült. Az IFKA most hétfőn, július 12-én értesítette a pályázókat az eredményről, aki sikerrel járt, annak a Támogatói Okiratot 10 munkanapon belül, tehát jövő hét végéig ígérik.

Mutatjuk a részleteket.

(Majdnem) mindenki nyert

Amikor arról beszélünk, hogy teljesen felesleges pályázattal terhelni minden résztvevőt - beleértve az államapparátust - egy olyan támogatásnál, ami pár alapvető követelmény teljesítése esetén mindenkinek jár, akkor valami olyasmire gondolunk, amit a fenti grafikon is mutat. Az 1238 benyújtott pályázatból mindössze 4-et utasítottak el, mindenki más megkapta a támogatást. Az elutasítások aránya 0,3% - emiatt van az egész hercehurca.

A legtöbb pályázó Közép-Magyarországról érkezett - ez logikus is, hiszen itt laknak valószínűleg a legtöbben, ide tartozik Budapest és Pest Megye is. A második a Közép-Dunántúl, majd szorosan egymást követi a többi régió. Érdekes megfigyelni, hogy ha a darabszám helyett a megítélt támogatási összegeket csoportosítjuk régiók szerint, akkor is nagyon hasonló felosztást kapunk. Jó látni, hogy viszonylag egyenletes az eredmény.

Érdekes megnézni, hogyan változnak a fenti adatok, ha csak a drágább autókat nézzük, amikre 1,5 millió forint volt a támogatás. Nos a jó hír az, hogy az egészhez képest Közép-Magyarország nincsen felülreprezentálva. A Közép-Dunántúl most is a második, de jóval nagyobb az előnye, mint korábban. A többiek között nincs nagy változás a sorrendben, de érdekes, hogy a Dél-Alföld teljesen hiányzik erről a listáról.

A pályázók 92 százaléka az alsó, 12 millióig tartó árkategóriában választott autót, és ehhez 2,5 millió forint támogatást kapott. Mindössze 8%, azaz 94 fő vásárol 12-15 millió forint közötti árú autót, tehát nem voltak valósak azok a félelmek, hogy a tehetősebbek elhalásszák a támogatást a jobban rászorulóktól. 2 szervezet 5-5 millió forint támogatást kapott, feltehetőleg ők 2-2 autóra igényelték ezt az összeget.

Igen szervezet, mert bár az egyszerűség kedvéért mi lakossági pályázatként, az IFKA pedig még az aloldal webcímében is msz, azaz magánszemély megjelöléssel emlegeti a ezt a fordulót, a kiírás megengedte, hogy civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények is induljanak.

A nyertesek névsorát átböngészve mi 5 ilyen szervezetet találtunk, a „67-es út mentén” Alapítvány, a „Rátgéber Kosárlabda Akadémia” Alapítvány, a Dunavarsányi Vízisísport Egyesület, a JÓ PONT Oktatási Alapítvány, és a Katasztrófavédelmi és Polgárőr Egyesület is villanyautóra vált. Innen is gratulálunk nekik (is), és üdvözöljük őket a klubban!

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.