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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megkezdődtek az európai Model Y átadások

elektromos autó

Mint arról már korábban beszámoltunk augusztus folyamán befutottak az első kínai gyártású Tesla Model Y szállítmányok Európába, így csak hetek, napok kérdése volt mikor kezdődnek meg a kiszállítások.

Megérkezett a Tesla Model Y Európába, indulnak az átadások

Megelőző lépés

Bár a Model Y minden régióban jól fogy, és a várakozások szerint már idén, de legkésőbb jövőre beelőzheti a Model 3 eladásait is, a Tesla nem akarta tovább váratni az európai ügyfeleit, nehogy más gyártókhoz pártoljanak át. A német gyártás októberben indulhat, de nagyobb darabszámot inkább csak jövő év elején érdemes várni. Egyelőre még az is lehet, hogy mind aj új berlini, mind az austini gyárak a jelenlegi 2170-es cellákkal kezdik meg a termelést, mert egyelőre még nem futott fel az új 4680-as aksik gyártása.

Júliusban 8210 Model Y-t gyártott exportra a cég kínai gyára, így legfeljebb ennyi érkezhetett Európába, de Sanghaj szolgálja ki az ázsiai export piacokat is, úgyhogy nem biztos, hogy ebből minden hozzánk érkezett. Az autónak egyelőre csak a nagyobb akkus Long Range, illetve Performance változatait lehet rendelni Európában és Amerikában, amelyek LG, illetve Tesla/Panasonic gyártású 2170-es cellákkal készülnek. Az LR változat hazai ára igen borsos, az 507 kilométeres hatótávú autó 24,5 millió forinttól indul, és a jelenlegi információk szerint 77 kWh-s akkupakkal, LG cellákkal kerül a magyar piacra. A Performance ennél még 2,5 millióval drágább, cserébe nagyobb végsebességet, jobb gyorsulást és valamivel alacsonyabb hatótávot kapunk. Mindkét változat kétmotoros, összkerékhajtású. A magyar kiszállításokat szeptemberre várhatjuk.

https://twitter.com/flcnhvy/status/1429508569662111744

Érdekes, hogy míg a Model 3 magyar árai világviszonylatban is az igen kedvező kategóriába esnek, az Y egyelőre másutt jóval olcsóbb. Így Németországban, ahol az autók átadása már meg is kezdődött, a Long Range induló ára 21,2 millió forint, de még a német Performance is olcsóbb (23,5 millió), mint a magyar Long Range. (A német árak állami támogatás nélkül, mai MNB árfolyamon értendők). Az európai gyártás, illetve a kisebbik akkus, Standard Range itteni megjelenéséig nem igazán számíthatunk az árak mérséklődésére.

Forrás: Tesla

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.