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 Mint arról már korábban beszámoltunk augusztus folyamán befutottak az első kínai gyártású Tesla Model Y szállítmányok Európába, így csak hetek, napok kérdése volt mikor kezdődnek meg a kiszállítások. Megérkezett a Tesla Model Y Európába, indulnak az átadások Megelőző lépés Bár a Model Y minden régióban jól fogy, és a várakozások szerint már idén, de legkésőbb jövőre beelőzheti a Model 3 eladásait is, a Tesla nem akarta tovább váratni az európai ügyfeleit, nehogy más gyártókhoz pártoljanak át. A német gyártás októberben indulhat, de nagyobb darabszámot inkább csak jövő év elején érdemes várni. Egyelőre még az is lehet, hogy mind aj új berlini, mind az austini gyárak a jelenlegi 2170-es cellákkal kezdik meg a termelést, mert egyelőre még nem futott fel az új 4680-as aksik gyártása. Meet Lucia!One of the first model Y to be delivered in Europe!Astonishing car.Thank you @elonmusk.We are already in love pic.twitter.com/ji92TvAOQQ — Tesla_Adri (@tesla_adri) August 23, 2021 Júliusban 8210 Model Y-t gyártott exportra a cég kínai gyára, így legfeljebb ennyi érkezhetett Európába, de Sanghaj szolgálja ki az ázsiai export piacokat is, úgyhogy nem biztos, hogy ebből minden hozzánk érkezett. Az autónak egyelőre csak a nagyobb akkus Long Range, illetve Performance változatait lehet rendelni Európában és Amerikában, amelyek LG, illetve Tesla/Panasonic gyártású 2170-es cellákkal készülnek. Az LR változat hazai ára igen borsos, az 507 kilométeres hatótávú autó 24,5 millió forinttól indul, és a jelenlegi információk szerint 77 kWh-s akkupakkal, LG cellákkal kerül a magyar piacra. A Performance ennél még 2,5 millióval drágább, cserébe nagyobb végsebességet, jobb gyorsulást és valamivel alacsonyabb hatótávot kapunk. Mindkét változat kétmotoros, összkerékhajtású. A magyar kiszállításokat szeptemberre várhatjuk. https://twitter.com/flcnhvy/status/1429508569662111744 Érdekes, hogy míg a Model 3 magyar árai világviszonylatban is az igen kedvező kategóriába esnek, az Y egyelőre másutt jóval olcsóbb. Így Németországban, ahol az autók átadása már meg is kezdődött, a Long Range induló ára 21,2 millió forint, de még a német Performance is olcsóbb (23,5 millió), mint a magyar Long Range. (A német árak állami támogatás nélkül, mai MNB árfolyamon értendők). Az európai gyártás, illetve a kisebbik akkus, Standard Range itteni megjelenéséig nem igazán számíthatunk az árak mérséklődésére. Forrás: Tesla Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!