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 Vasárnap reggel 9 órakor az elektromos túraautó bajnokság mezőnye indította a napot a Hungaroringen. A PURE ETCR versenynek ez már a harmadik futama ezen a hétvégén, az első kettőt szombaton teljesítették a versenyzők. Ezúttal egykörös időmérő köröket mennek, így mindenki kihozhatja magából és az autójából a legtöbbet. A legjobb teljesítménynek már csak azért sincs akadálya, mert az épített (nem városi) pályán a versenyszervezők engedélyezték a teljes 500 kW teljesítmény használatát, így tényleg mindenki megmutathatta, hogy mire képes. Az összecsapás továbbra is A és B csoportokba osztva zajlik, így reggel 9-kor az A, 10:30-kor pedig a B csoport versenyzői állhattak fel a rajtvonalra. A futam tétje a Szuperdöntő rajtsorrendje, aminek a Hungaroringen valószínűleg a PURE ETCR futamban is nagy lesz a jelentősége. A legjobb időt Mattias Ekström futotta, aki a kicsit több, mint egy kört (a rajtgép a 11. és a 12. kanyar között lett felállítva) a Cupra e-Racerrel 2 perc 26,341 mp alatt teljesítette. A második és a harmadik helyre az egész hétvégén jól szereplő Philipp Eng és a látványosan agresszíven vezető Luigi Ferrara futott be. Ők mindketten egy Giulia ETCR volánja mögött remekeltek. A versenyzőket annak ellenére megizzasztotta a futam, hogy csak egyetlen mért kört kellett megtenni. Leginkább a kis tapadásra és az emiatt folyamatosan csúszkáló autókra panaszkodtak. A B csoportot a Zengó Motorsport versenyzője Azcona nyitotta, aki 2:26,304-gyel olyan időt ment, amivel még az A csoport legjobb eredményét is egyből felülmúlta. Nagy Dániel köre sajnos már nem sikerült ennyire jól, bár nagyon keményen dolgozott a jó eredményért, az óra 2 perc 28,095-nél állt meg. Rodrigo Baptista körének első szakaszában még versenyben volt Nagy Dániellel, de a pálya hátsó szakaszán megpördült, így a legjobb időhöz képest több mint 10 mp hátránnyal tudta csak befejezni a körét. Nem volt sokkal szerencsésebb a többször kicsúszó és egyszer megpördülő csapattársa, Luca Filippi sem, aki 5,8 mp hátránnyal csak a harmadik helyre ért be. Így négy versenyző után a Zengő Motorsport X Cupra csapata uralta a Szuperdöntő első sorát. A PURE ETCR-ben a Hyundai Motorsport N csapatban versenyző Jean-Karl Vernay a hétvégén a WTCR futamokban is indul, így több időt tölthet ugyan a pályán, de egyszerre két nagyon eltérő autóban kell jól teljesítenie. A kihívások ellenére egy nagyon jó körrel kiütötte Nagy Dánielt a második helyről. Az időmérő utolsó versenyzője a szintén hyundaios Tom Chilton, aki bár küzdött a célegyenes végén és csúnyán megcsúszott a pálya hátsó szakaszán is, mégis beért Nagy Dániel elé a 3. helyre, aki Chilton pályaelhagyása miatt (büntetés) reménykedhet még a 3. helyben. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!