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
auto
2024. 07. 27. szombat

Bár kétségtelen, hogy van valami hátborzongató a hagyományos túraautók üvöltő hangjában, Vasárnap délután a két WTCR futam között igazi felüdülés volt a PURE ETCR versenyautók első Szuperdöntő futama. Nem csak amiatt voltak csendesebbek, mert egyszerre mindössze hat autó mehetett a pályára, de a meghajtás jellegéből adódóan a nagy sebesség eléréséhez ezeknek az autóknak már nem kell nagy zajt csapniuk. A csendesség legnagyobb hátránya, hogy a futamok között egyéb programokra vagy büfébe elcsámborgó nézők nem hallják meg, hogy mikor kell visszamenjenek a lelátókra, így könnyen lemaradhatnak a mindössze ötkörös futamról.

Az A csoportban a délelőtti időmérők eredménye alapján az első helyről a bajnokságot is vezető Mattias Ekström (Zengő Motorsport X Cupra), mellőle pedig a bajnokságba csak a legutóbbi versenyen beugró, az egész mostani hétvégén jól szereplő Philipp Eng (Romeo Ferraris – M1RA) indulhatott. Eng már a rajtnál megszerezte az első pozíciót, és bármennyire is közel hajtott hozzá Ekström egészen a verseny végéig, megelőzni a 40 mp-re elérhető extra 200 kW segítségével sem tudta. Így végül az első helyen Eng, a másodikon kevesebb mint fél mp-es lemaradással Ekströmm, illetve közel négy mp-es hátrányban Jordi Gené (Zengő Motorsport X Cupra) futott be.

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

A B csoportban a Szuperdöntő sokkal kevésbé volt szoros, bár az első körben Jean-Karl Vernay (Hyundai Motorsport N) egy ideig keményen üldözte az élről induló Mikel Azconát (Zengő Motorsport X Cupra). Azcona az első pozíciója nem volt veszélyben, így végül 5 kör után közel 5,5 mp-es előnnyel ért célba. Jean-Karl Vernay után Nagy Dániel végzett a harmadik helyen, így a Zengő Motorsport X Cupra csapat a B csoport zárófutamát is két dobogós hellyel zárta.

Mikel Azcona az első versenyző, akinek kétszer is sikerült elhódítania a hétvége királya címet, de a bajnokságban így is csak a harmadik helyen áll. Az első hely továbbra is a Hungaroringen harmadik legtöbb pontot szerző Ekström áll. Nagy Dániel 58 ponttal a 8. helyen végzett a hétvégén, az összetettben pedig a 7. helyen áll 141 ponttal.

Versenyző 1. futam 2. futam 3. futam 4. futam Összesen Bajnokság
Augusto Farfus 15 6 nem
osztanak
pontot
15 36 161
Mattias Ekström 15 6 42 63 273
Philipp Eng 10 12 50 72 143
Luigi Ferrara 10 6 20 36 36
John Filippi 4 12 27 43 146
Jordi Gené 4 6 35 45 212
Mikel Azcona 15 12 50 77 238
Rodrigo Baptista 15 6 27 48 197
Dániel Nagy 10 12 35 57 141
Jean-Karl Vernay 10 6 42 58 244
Luca Filippi 4 12 0 16 160
Tom Chilton 4 6 20 30 93

 

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.