A WTCR és PURE ETCR futamok mellett kevesebb figyelmet kapott, hogy a Hungaroringen komoly oldtimer kiállítás és villanyautó-bemutató is zajlott. Az érdeklődők a versenyek szünetében a bajnokságban résztvevő autómárkák villanyautóival ismerkedhettek, így megnézhették a Volkswagen csoport, a Stellantis, és a Hyundai elektromos felhozatalát is. Ezek közül kétségtelenül a Hyundai Ioniq 5 volt a legnépszerűbb, amihez épp emiatt csak a WTCR futamok alatt lehetett odaférni. A Hyundai a Hungaroringre egy alapfelszereltségű, kisebb akkus modellt hozott. Bár az utóbbinak jelen esetben nem sok jelentősége volt, az alacsonyabb felszereltségi szint miatt ebben a példányban nem volt benne minden, amit a bemutatón beharangoztak. Ennek ellenére inkább kellemes volt a beltér, mint olcsó hatású. Rendszám hiányában ugyan ez a példány valószínűleg nem sokat ment a forgalomban, így nem valós előzmények, hanem gyári adatok alapján jósol, de a 96%-os töltöttséghez ígért 385 km-es hatótáv ígéretesnek tűnik. A forma nem csak a fotókon, de élőben is nagyon jól rejtegeti a valós méreteket, beülve, az utastér tágasságán érezni igazán mennyire nagy az autó. A modellből hamarosan elérhető lesz egy tesztpéldány is, amit szeptemberben remélhetőleg be is fogunk tudni mutatni. A Hyundai standján a másik újdonság a ráncfelvarrott Hyundai Kona elektromos változata volt. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!