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 Amikor a Tesla Németországot választotta európai gyára helyszínéül, sokan megjegyezték, hogy meggyűlik majd a baja a szakszervezetekkel, no meg a magas német béreket is ki kell majd fizetni. Most a Handelsblatt című német gazdasági lap egy március végi cikkét kapta fel valami miatt a közösségi média, ami ebben a témában idéz egy kutatásból – ezeket a számokat mi sem láttuk még, gondoltuk megosztjuk. Nem minden a pénz, de fontos Természetesen hiba lenne a szakszervezetek szerepét csak a bértárgyalásokra szűkíteni, számos más olyan a dolgozók jogait és juttatásait érintő témában van szerepük, amik fontosak lehetnek a munkavállalóknak. Németországban ráadásul, ha egy gyár dolgozói a szakszervezeti forma mellett döntenek, annak képviselői helyet kapnak a vezetőségben, a cég döntéseiben is. Mint arról korábban beszámoltunk, a VW vezér Herbert Diessnek komoly meccsei voltak például a vállalat szakszervezeti vezetőjével az e-mobilitás stratégia kapcsán. 2025-ig biztosan Herbert Diess marad a VW élén Elég csábító lesz? A Handelsblatt által leközölt, és a Cima Institut für Regionalwirtschaft által készített kutatás azt mutatja, hogy az amerikai autógyártó első európai gyára a régió béreinél magasabb átlagfizetéssel próbálja csábítani a munkaerőt, és valószínűleg szeretné elkerülni a szakszervezetekkel történő egyezkedést is. #GigaBerlin Tesla is not only becoming the most desirable employer in Germany, but also pays above-average salaries. 🟦Collective wage agreement in the metal and electrical industry🟧Tesla employees outside of production 🟫Tesla employees in production [ 3 shift ] in € pic.twitter.com/qv3hHdkB5K — Gigafactory Berlin News (@Gf4Tesla) August 30, 2021 A fenti grafikonon a kék szín a brandenburgi fém és elektronikai iparban tevékenykedő munkások átlagos, szakszervezettel letárgyalt bérét mutatja, a narancssárga a Tesla gyár termelésen kívüli, míg a bordó a termelésben dolgozók keresetét jelenti. A fokozatok pedig fentről lefelé az 1-3-as kategóriájú segédmunkás, a 4-8-as szakmunkás, a 9-10-es specialista, valamint a 11-13-as szakértő kategória. Míg a segédmunkás szinten nagyságrendi különbség nincsen, a többi kategóriában 10-12%-kal többet fizet a Tesla, mint a tradicionális versenytársak. A tanulmány a lap által idézett részei erre nem térnek ki, de a Tesla tradicionálisan részvényopciókat is ad a fizetési csomag részeként, amelyek, a cég jó szereplése, és a hosszútávú munkavállalás esetén remekül jövedelmezhetnek. Nem kis különbség A Tesla kínai gyára is toborzási hullámba kezdett, és a helyi Webio nevű közösségi oldalon a kezdő béreket is kirakták. A sanghaji üzemben havi 820 dollárnál indulnak a fizetések, bónuszokkal együtt pedig éves szinten 17.008-18.554 dollár között lehet keresni. Ha a német kezdő, segédmunkás szintű fizetést átszámoljuk éves bérre, és dollárra, akkor nagyjából 35.000 zöldhasút kapunk, de szinte biztos, hogy Berlinben is vannak bónuszok, esetleg 13. havi bér. Így elmondható, hogy a német fizetés a duplája a kínainak, de nyilván ez így magában nem árul el sokat a két város bér- és árszínvonalának ismerete nélkül. Az azért nem hangzik túl jól, hogy Kínában havi 36 óra túlóra is a munkaszerződés része, de gyanítjuk ott ezt kicsit máshogyan kezelik, mint nálunk Európában, és inkább a norma a helyi gyárakban. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!