HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Münchenben mutatkozik be a Renault taxinak szánt elektromos szedánja

Szeptember 8-án az IAA Müncheni Autószalonon mutatkozik be a Mobilize Limo, a Renault és Jiangling Motors Group közös vállalatának tisztán elektromos szedánja, amelyet kifejezetten taxinak és bérautónak terveztek. A négyajtós modell a jelenlegi tervek szerint kizárólag bérletes konstrukcióban lesz elérhető. A szeptemberi bemutatót követően egy 40 darabos Mobilize Limo flotta kerül az utakra, demonstrációs céllal, majd 2022. második felétől egész Európában bérelhető lesz a jármű.

A Mobilize Limo 4,67 méteres hosszúsága, 1,83 méteres szélessége és 1,47 méteres magassága a D szegmensbe sorolja a modellt, ami tulajdonképpen csak Európában újdonság, ugyanis Kínában már Jiangling JMEV Yi néven már korábban bemutatkozott, azaz a Dacia Spring modellhez hasonlóan arról lehet szó, hogy egy kínai modellt az európai vásárlók számára emészthetőbb márkanéven nálunk is piacra dobnak.

A műszaki specifikációkat tekintve a Mobilize Limo folyadékhűtéses, 60 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort kapott, amely 450 km WLTP mérési ciklus szerinti hatótávhoz lehet elegendő. A méretes szedánt 110 kW teljesítményű villanymotor mozgatja, amely 220 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ez a csomag 140 km/h végsebességhez és 9,6 másodperces 100-as sprinthez elegendő. A töltési sebességről egyelőre annyit lehet tudni, hogy megfelelő teljesítményű DC villámtöltőről 40 perc alatt mintegy 240 km hatótáv tölthető vissza. A zsúfolt nagyvárosokban manőverezést a 11,2 méteres fordulókör könnyíti meg.

Az autó digitális műszerfalát egy 10,25″ méretű képernyő jelenti, középen pedig 12,3″ érintőképernyő szolgál az infotainment rendszer kijelzőjeként. Mivel az autót célzottan taxinak tervezték, nem csak a járművezető, de az utasok kényelmére is kiemelt figyelmet fordítottak. A 2,75 méteres tengelytávolság és a sík padló biztosítja a hátul ülők kényelmét, akik nem csak USB csatlakozókat használhatnak a mobil eszközeik töltéséhez, de saját hangerőszabályzó gombokat, olvasólámpákat és levegőbeömlő nyílásokat is kapnak.

A biztonságról a LED világítás és 8 légzsák mellett a kor követelményeinek megfelel vezetéstámogató rendszerek gondoskodnak, így adaptív sebességtartó automatika, holttérfigyelő, sávtartó asszisztens, sávváltó asszisztens, sávelhagyás figyelmeztető, közlekedési tábla felismerő rendszer, körkamera rendszer, tolatóradar elől és hátul, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és ajtónyitásra figyelmeztető rendszer is a Limo része lesz.

A Mobilize bérleti szerződéseit az RCI Bank kezeli majd, rugalmas futásteljesítményt és szerződéses időtartamokat kínálva, így a bérlők számára optimális teljes üzemeltetési költség (TCO) kialakítását teszi lehetővé.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.