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 Az elmúlt hetekben többször beszámoltunk róla, hogy a kínai gyártású Model Y-ok milyen újításokat kaptak mostanában, és azt tippeltük, ezek valószínűleg csakhamar elérik a Model 3-at is. Most már nem kell tippelgetni, mert van egy elég részletes listánk. Színt kell vallani A Tesla nem túlzottan közlékeny, amikor arról van szó, hogy milyen újítások kerülnek a már gyártásban lévő autóiba. Mivel a vállalatnál nincsenek hivatalos modellévek, ha elkészülnek valami fejlesztéssel, és a beszállítói lánc is készen áll, azonnal gyártásba is küldik. A gond csak az, hogy ilyenkor hetekig, hónapokig vegyesen vannak még a régi és az új autók a gyártás és kiszállítás különböző fázisaiban. Az új alkatrész gyártását is fel kell futtatni, a réginek meg el kell fogyni. A legutolsó dolog ami a gyártónak ilyenkor hiányzik, az az, hogy a vásárlók visszamondják, vagy halasszák rendeléseik átvételét, annak reményében, hogy az újabb autót kapják. Azonban sokáig nem lehet húzni a titkolózást, hiszen előbb utóbb elkezdik kiszállítani az újdonsággal szerelt autókat és kiderül mi változott, mint ezt Kínában látni szoktuk. Ráadásul a változtatások egy jó részét le is kell jelenteni a hatóságok felé, így például módosítani kell az európai homologizációs engedélyeket is. Most a német Teslások TFF fóruma szerzett meg hivatalos információkat az utóbbi forrásból. A bejegyzést posztoló felhasználó eddig is megbízhatóan szállította ezeket az információkat, úgyhogy nincs okunk kételkedni a dokumentáció eredetiségében. A Teslákat Európában a holland hatóságoknál homologizálják, innen pedig többször szivárogtak már információk. Most az is kiderült, hogy nem csak egyszerű fejlesztésekről van szó, de a Tesla már engedélyeztette a berlini gyár új, helyi beszállítói által gyártott alkatrészeket is. Itt a teljes lista De nézzük is a változások, fejlesztések sorát. Alapvetően mindent a Model 3-ra és a Model Y-ra kell érteni, ahol ez csak ez egyiket, vagy másikat érinti, ott ezt külön kiemeljük, illetve saját kiegészítéseinket szögletes zárójellel jelezzük. Az autók új központi infotainment számítógépet kapnak. [Ez megerősíti, hogy mind a két típus megkapja az AMD Ryzen, erről itt írtunk]. Engedélyezésre került az új, 15,5 voltos li-ion akkumulátor. [Erről bővebben itt írtunk.] Ehhez kapcsolódóan a szélvédőmosó pumpáját 15,5 voltosra cserélik. A hátsó ablakok is dupla üvegezést kapnak. [Ezt már láttuk az új, kínai gyártású Model Y Performancenél, várható volt nem gyártanak csak ennek külön ablaküveget.] A Model Y utastere is kap egy radart. [Ezt nemrég szabadalmaztatta a Tesla, eddig nem szerelték be sehova. Feladata, hogy észre vegye, ha egy kisbaba maradt az utastérben, de segít a betörések észlelésben is.] Új vezeték nélküli kapcsolat-modul. [5G? Wifi ax? Vagy esetleg csak egy új beszállító modemje?] Új üveg-összetevők, anyagok engedélyezése. Szuperkürt: 3 az 1-ben kürt, riasztó és duda. [És ha jól értelmezzük akkor ezt a gyalogosriogató rendszeren keresztül fogjuk majd hallani.] A Model Y új belső infravörös kamerát kap. Új vonóhorog alkatrész. Helyi beszállítók új ülésmechanikája kerül a kocsikba. Új hátsó biztonsági öv rendszer. Frissül a hátsó biztonsági öv becsatolását érzékelő szenzor is. A vezetőülés utas felőli oldala is kap egy légzsákot. [Erről már korábban is szállingóztak hírek, ha minden igaz azt akadályozza meg, hogy a baleset során a sofőr és az utas fejei összecsapódjanak, súlyos sérülést okozva, de akár még a hátsó-középső utasnak is hasznos lehet.] Frissített párnázást kapnak az ülések és valamiben módosul a kárpitozás is. Kikerül az SOS hívás mechanikus gombjának irányító áramköre. [Ez a gomb már egy ideje a képernyőre került, de valószínűleg a vészvillogó mechanikus gombjának áramkörén még rajta maradt ennek a vezérlőegysége is, feleslegesen.] Bekerül az alkatrészek listájába a Giga Berlin beszállítójának ajtózsanérja. [Oldalsó ajtók és hátsó csomagtartó.] Több elektronikai egység lokalizált, Giga Berlin verzióval egészül ki. A kis akkus Model 3 hátsó motorjának új verziója került engedélyeztetésre. [Egy ideje Kínában már készül egy új, helyi gyártású változat a kis akkus kocsihoz. Nekem még pl. a Model 3 Performance hátsó motorja van a kocsimban.] A Model 3 Performance M50 motor hajtű változat. [Itt az M50 az új, 5. Ah-ás LG cellákat jelöli, amikkel már bruttó 82 kWh az akkupakk, a hajtű változat pedig a villanymotor tekercselésére utal, ezzel a megoldással könnyebb és nagyobb teljesítményű motor gyártható.] Hivatalosan is bekerült a gyárak listájába a Gigafactory 4, Berlin-Brandenburg. [Így már az itt gyártott autók is értékesíthetők Európában.] Több hasznos terhet cipelhet a Model Y. A Model Y Performance változata európai beszállítótól kapja a fékbetét A Model Y Performance új féktárcsákat kapott. Új anyagból készül a Model 3 Performance fékbetétje. Új felhasználói felület érkezik a frissített Model S/X-ben látott alapján. [Kérdés ezt minden Tesla megkapja-e, vagy kell-e hozzá az új AMD Ryzen processzor.] A Model 3 Performance is megkapja az LG M50-es akkupakkot. [Azaz az új 5.0 Ah-ás cellákat és 82 kWh-ás akkuméretet. A német TFF fórum szerint ezzel együtt már csak az új, nagyobb teljesítményű CAT 3 jelölésű hajtóművel készül ez a változat]. A Model 3 automata parkoló rendszere is átvált a tisztán kamera alapú verzióra. Mostantól az alvázszámban egy extra karakter jelöli hány ampert képes felvenni a motor. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!