Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Egyre több elektromos autó kapható összkerékhajtással. A WLTP hatótávot megnézve ezek hatótávolsága mintegy 10%-kal kisebb, mint a csak hátul hajtott, azonos akku kapacitással rendelkező testvéreké. A norvégok azonban nem elégedtek meg a gyári adattal, inkább megnézték mi a helyzet a gyakorlatban. Egyetlen autó sem érte el télen a WLTP hatótávot A Norvég Automobil Szövetség és a motor.no 20-30 autót összehasonlító téli- és nyári hatótáv-, valamint töltéstesztjéről már többször beszámoltunk. Az idei téli teszten egy érdekes jelenséget tapasztaltak. A Škoda ENYAQ iV80 hátsókerekes változata több mint 50 kilométerrel előbb merült le, mint az összkerekes iV80X, holott a WLTP mérés szerint épp a hátsókerekes változatnak kellett volna 32 kilométerrel messzebb jutni. Az egyéb modellek – melyekből hátul hajtó és összkerekes változat is szerepelt a teszten – hozták a papírformát, így azt gyanították, hogy valami egyedi probléma okozta a hátsókerekes Škoda idő előtti lemerülését. Ezért egy másik autóval is megismételték a mérést, az eredmény azonban nem változott. Az első alkalommal 347 kilométert tudott megtenni a hátsókerekes ENYAQ, a második teszten pedig 346 km után állt meg. Megjött a sportos Volkswagen ID.4 GTX A Škodával tapasztalt furcsaságtól függetlenül érdemes lehet összevetni, melyik típusnál mekkora hatótávba kerül, ha a biztonságosabb és általában erősebb összkerekes autót választjuk. A konkrét számok összevetése előtt azonban nézzük meg, milyen előnyökkel és hátrányokkal számolhat, aki összkerekes autót venne. Az összkerékmeghajtás előnyei: jobb tapadás, biztonságosabb közlekedés, különösen csúszós úton, nagyobb teljesítmény, amit az aszfaltra is magabiztosabban képes átvinni az autó, nagyobb vontatható tömeg. Az összkerékmeghajtás hátrányai: magasabb vételár, kisebb hatótávolság – magasabb fogyasztás, alkalmanként kisebb (első) csomagtér, nagyobb tömeg, amely pl. a gumiabroncsok kopását is gyorsíthatja, gyakran nagyobb fordulókör, városi közlekedésnél kevésbé jó manőverezhetőség. Végül nézzük meg a norvégok méréseit. A Škoda ENYAQ esetében 56 kilométer extra hatótávot hozott az összkerékhajtás. Különösen meghökkentő ez a megismételt méréssel is alátámasztott eredmény annak fényében, hogy a hasonló technikára épülő Volkswagen ID.4-nél fordult a kocka, és a hátsókerekes verzió jutott messzebbre, nem is kevéssel, 60 kilométerrel. A szintén MEB-platformos Audi Q4 e-tron eredménye az ID.4-hez áll közelebb, az összkerekes hátránya 31 kilométer lett a teszten. Kia EV6 vagy Hyundai Ioniq 5 az én autóm? A Kia EV6 esetében a mérési hibát súrolja a különbség, mindössze 6 kilométerrel előbb állt meg a négykerekes, mint a hátul hajtott változat. Érdekes módon a testvérmodell Hyundai Ioniq 5 esetén ennél jóval nagyobb, 40 km volt az összkerékhajtás vesztesége. A nagyszabású hatótávteszten a Polestar 2 is kétféle hajtásrendszerrel jelent meg, a kínai modellnél 60 kilométerrel előbb állt meg az összkerekes változat. Ez az autó annyiban kilógott a sorból, hogy a kétkerék-meghajtás itt nem a hátsó, hanem az első tengelyt jelenti. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!