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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Nissan felhagy az új belsőégésű motorok fejlesztésével

elektromos autó

Tavaly év végén a Hyundai csoportból kaptunk hasonló híreket, de azokat a gyártó később cáfolta.

Most a Nikkei Asia üzleti lap tudott meg információkat a Nissan terveiről.

Majdnem teljesen

A lap értesülései szerint a Nissan az első japán autógyártó amely meghozta ezt a döntést, de mint mindig, most is lesznek kivételek.

A vállalt állítólag már be is fejezte az európai piacra történő fejlesztést, mivel a 2025-re tervezett Euro 7-es norma a véleményük szerint nem teszi gazdaságossá ennek folytatását. Az amerikai piacra megmarad egy kisebb fejlesztőcsapat, mert a vállalat szerint az ottani pickup kínáltban még egy ideig lesz igény erre. (Azt mi tesszük hozzá, hogy az amerikai szabályozás jóval kevésbé ambiciózus, mint az európai, így ott kisebb a kormányzati nyomás is a gyors váltásra).

Ismét cáfol a Hyundai – mégis marad a benzinmotor fejlesztés?

A kínai és japán piacot illetően szintén kivezetik a belsőégésű motorok fejlesztését, de a hibrid modellekhez kapcsolódóan tovább folytatják a munkát.

Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a Nissan motorjai mostantól változatlanul maradnak gyártásban. A meglévő palettát tovább fejlesztegetik, hogy versenyképesek maradjanak.

Nem eszik olyan forrón

Ilyen és hasonló döntésekről egyre több autógyártótól szivárognak információk – legyen az megcáfolt pletyka (Hyundai), vagy hivatalos álláspont (Audi). Ahogy a villanyautózás kapcsán megtanultunk az apróbetűs részekben böngészni, és már tudjuk, hogy nem mindig elektromos az electrified, úgy itt is érdemes pontosan értelmezni az értesüléseket.

Egy teljesen új belsőégésű motorgeneráció kifejlesztése hatalmas költség, akár milliárd dolláros nagyságrend is lehet. Ezeket az alapokat azután folyamatos, kisebb fejlesztésekkel akár több évtizedig is használja egy gyártó. Ezt tudva teljesen logikus, hogy azok a vállalatok, amelyek úgy számolnak, hogy az évtized végén, de legkésőbb a 2030-as évek elején egyes piacokon kivezetik a belsőégésű motorokat a portfoliójukból, már nem költenek új generációk fejlesztésére. Ez ugyanakkor nem jelenti a munka teljes leállását, hiszen a meglévő motorokat még évekig csiszolgatják majd.

A Nissan jelenleg évente 4,3 milliérd dollárt költ fejlesztésekre és ennek egy jelentős része  motorokra megy el. Ha a hír igaz, mostantól ennek jelentős része a villanyautókra lesz fordítva.

Hivatalos: ekkortól nem gyárt több belsőégésű motoros autót az Audi

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.