A Mercedes-Benz eladásait sem kímélte az autóipart sújtó krízis, de a tisztán elektromos autók soha nem látott népszerűségre törtek. A tisztán elektromos modellek értékesítése háromszorosára nőtt a Mercedesnél, miközben Európában minden harmadik eladott autójuk rendelkezett elektromos töltőnyílással. A koronavírus világválsággal kezdődő, majd a félvezetőhiánnyal és az orosz-ukrán háborúval folytatódó válság hatására a német prémium gyártó eladásai 15%-os visszaesést szenvedtek el 2022 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A Mercedes-Benz összesen 501.600 (-15%) autót értékesített, amelyből 67.800 (+37%) tölthető modell volt. Még mindig a hibridek jelentik a nagyobb szeletet (45.900 db), de a PHEV eladások növekedése (+8%) jelentősen elmaradt a tisztán elektromos modellektől. Az év első három hónapjában eladott 21.900 tisztán elektromos Mercedes ugyanis 210%-os növekedést jelent 2021 első negyedévéhez képest.
Az európai eladások 14%-os csökkenést szenvedtek el, amely csak egy hajszállal jobb a márka globális, 15%-os visszaesésénél. A német piacon csak 7%-os az eladások csökkenése, így az Európában eladott 151.000 autó harmadát (50.600 példány) a hazai piacon értékesítették. A konnektoros autók európai aránya hasonló nagyságrendű, több mint 33%-os lett a külső forrásból tölthető autók részesedése Európában.
Villanyautóval az Adriára: Audi Q4 Sportback 50 vs. Mercedes EQB 350