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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Repülővel ütközött egy Tesla

A Tesla Smart Summon szolgáltatása jelenleg nem több, mint egy látványos mutatvány – a valóságban túl sok haszna nincs, annyira korlátozott és ügyetlen az automatika. A jövőben viszont ezt a trükköt minden önvezető autónak tudnia kell, ha önmagától akar leparkolni, vagy a parkolóból kiállva felvenni utasát.

Addig is, lehet nem árt, ha komolyan vesszük a kézikönyvben leírtakat.

Csak nyomta és nyomta

A Reddit közösségi média oldalain megosztott videó egy biztonsági kamera felvétele, amely állítólag egy kisrepülős találkozón készült. Az ilyen privát gépek ára több millió dollár, a videón látható, közel 12 méteres szárnyfesztávolságú Vision Jet maximum 7 fő szállítására alkalmas, 575 km/h sebességre képes, és hatótávolsága 2360 kilométer. Az ára pedig egy laza 2 millió dollár, nagyjából 700 millió forint. A videón azt látjuk, hogy egy Tesla viszonylag alacsony sebességgel halad a gép felé, majd beleütközik annak hátuljába, és el is forgatja a millió dolláros masinát. Állítólag a kocsi tulajdonosa a Smart Summon szolgáltatást használta, és a kocsit a telefonjáról távvezérelve vezette bele a gépbe.

Értelmetlen partitrükk

A Smart Summon szolgáltatás az Enhanced Autopilot (EAP) csomag része, és a kézikönyv szerint képes arra, hogy egy parkolóhelyről önműködően kiállva, a gyalogosokat és bevásárlókocsikat kikerülve elénk jöjjön. Alapvetően bevásárlóközpontok nyitott parkolóira találták ki. Aktiváláshoz a telefonos applikációban folyamatosan nyomva kell tartani egy virtuális gombot, miközben rálátunk a kocsira, hogy probléma esetén megállíthassuk. Ha a gombot elengedjük, vagy ha megszakad a telefonos kapcsolat, a kocsi azonnal leáll. A leírás szerint azonban a Smart Summon nem képes arra, hogy bizonyos túl alacsonyan lévő járdaszegélyeket, vagy magasan lévő polcokat észrevegyen. A korlátozások és figyelmeztetések sora olyan hosszú, hogy ennek a funkciónak így sok értelme nincs is. Hozzáértők szerint egyébként a Smart Summon az Autopilot kód egyik legrégebbi eleme, nem is nagyon fejlesztik már egy ideje, mivel a jelenleg tesztelés alatt lévő FSD Beta szoftver fogja majd váltani, amikor majd teljesen lecserélik a jelenlegi vezetőasszisztens programját az FSD rendszerével.

Ennyi mindenre kell figyelni a kézikönyv szerint.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.