A világ vezető olajexportőre egy ideje próbálja elhitetni velünk, hogy megkezdte a zöld átállást. Most egy nagy volumenű villanyautó rendeléssel húzták alá ezt a szándékot. Lucid Arábia A PIF, azaz Szaúd-Arábia 600 milliárd dolláros befektetési alapja 2018 szeptemberében fektetett egymilliárd dollárt a Lucidba, és a mai napig a vállalat egyik fő részvényese. Amikor pár évvel ezelőtt Elon Musk szintén a PIF segítségével akarta kivezetni a tőzsdéről a Teslát, az arab befektetők egyik feltétele az volt, hogy országukba is kerüljön egy villanyautógyár. Az üzlet akkor dugába dőlt, azonban egy hónappal később a királyság a Lucid Motorsra vetett szemet, hogy elkezdjék az olajvagyon átmentését az új megújulókkal hajtott világba. A korábbi Tesla-tárgyalásokhoz hasonlóan a megállapodás része lett az is, hogy az arab országban fog gyárat építeni az elektromosautó-gyártó.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 Elektromos autót fog gyártani a legnagyobb kőolaj-exportőr Hogy Szaúd-Arábia mennyire komolyan gondolja ezt a befektetést, arra jó példa a most keddi bejelentés is, miszerint a királyság államapparátusa 100.000 autót fog vásárolni a Lucid Grouptól a következő 10 évben. Ez természetesen nem csak a luxuskategóriás Lucid Airt jelenti, a közlemény szerint a megállapodás részét képezik a jövőben bemutatkozó elektromos modellek is. Kezdetben 50 ezer autóra kötnek konkrét szerződést, de még egyszer ennyire van opciójuk. 2023 második negyedévétől évi 1000-2000 autóról beszélünk csak, ami érthető, hiszen a márkának jelenleg csak egy gyára és egy rendkívül drága modellje van, 2025-től azonban már évi 4-7 ezer kocsiról van szó. Ha ezt így összeadjuk, akkor azért az látszik, hogy inkább az évtized második felére várható a tömeges kiszállítás megkezdése, amihez valószínűleg a helyi gyárat is igénybe veszik majd. A megállapodás része a Saudi Vision 2030 programnak, amelynek célja, hogy a fenntartható közlekedés és zöld technológiák segítségével alakítsa át az országot. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!