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 A múlt héten bekapcsolták Németország legelső, elektromos taxik számára létrehozott vezeték nélküli utcai töltőpontjait Köln városában, közvetlenül a fő vonatpályaudvar közelében. A német szövetségi gazdasági minisztérium és Köln városa által is által támogatott, úgynevezett TALAKO projekt 2019-ben indult az első töltőprototípus letelepítésével Mülheimben az Auto Stephany taxitársaságnál, ahol egy induktív töltés befogadására alkalmas módon átalakított LEV TX típusú járművel tesztelte a vállalat. Jetzt hat Köln eine induktive Ladestation inkl. London Taxi @LEVC_Germany @RheinEnergie @koeln_de pic.twitter.com/f5eeXPmp4j — LUDEGO E-Mobility Solutions (@LudegoEV) May 20, 2022 A projekt köztéri telepítéssel folytatódott Kölnben: a RheinEnergie AG-val együttműködésben két vezeték nélküli töltőt építettek be az aszfaltba a várakozó taxik számára kialakított parkolóban, és további négy ilyen töltőállomás létesül a következő két hét folyamán. A technológiát az INTIS GmbH biztosítja, és 22 kW teljesítményű villanyautó-töltésre képes. A kísérleti projekthez további öt LEVC TX taxit alakítottak át a partnerek, amely egyébként nem 100%-ban elektromos hajtású autómodell, ugyanis hatótávnövelőként használható benne benzinmotor. Forrás: Facebook / INTIS Forrás: Facebook / INTIS Nemrég Göteborgban is indult egy hasonló projekt, ott a skandináv régió egyik legnagyobb taxitársaságának elektromos flottája használja az induktív töltőpadokat, de már Oslo utcáin is felbukkant a technológia. Ezeket az elektromos taxikat már nem kell hálózatra dugni Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!