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
auto
2024. 03. 19. kedd

Véletlenül elgurulhat néhány Ioniq 5 és EV6, ezért visszahívják őket

Közel 20.000 Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 példány érintett egy visszahívásban az Egyesült Államokban és Dél-Koreában, mert a kikapcsolt autók esetleg elgurulhatnak. A visszahívás végrehajtásáig az elektronikus rögzítőfék használatát vagy a sík területen parkolást javasolják a tulajdonosoknak.

A Hyundai Motor America (HMA) és a Kia Motor America (KMA) visszahív egyes 2022-es modellévben gyártott Ioniq 5 és EV6 példányokat, mert az irányváltó vezérlőegységük (SCU – Shifter Control Unit) egy szoftverhiba miatt oldhatják a parkolás mód rögzítő mechanizmusát, melynek hatására az autók lejtős területen parkoláskor elgurulhatnak. Az Ioniq 5 tulajdonosoknak az elektronikus rögzítőfék (EPB – Electronic Parking Brake) alkalmazása lehet megoldás, az EV6 tulajdonosoknak pedig érdemes kerülni a lejtős megállókat.

Hyundai Ioniq 5 villámteszt

Amerikában összesen 10.729 db Ioniq 5 és 9014 EV6 példány van forgalomban. A Hyundai és a Kia becslése szerint az autók mintegy 1%-át érintheti a probléma. Az Egyesült Államokból egyelőre nem ismert a problémával kapcsolatos baleset.

A dél-koreai Hyundai Motor viszont korábban négy bejelentést kapott olyan esetekről, amikor a kikapcsolt, lejtőn parkoló járművek elgurultak. A vizsgálatok során kiderült, hogy a parkoló járművekben fellépő feszültség-ingadozás esetén egy téves jel hatására a rendszer oldhatja a a hajtómű reteszelését, mivel a járművek ún shift-by-wire irányváltó vezérlőegységfel rendelkeznek, melyben mechanikus helyett elektronikus kapcsolat van a kezelőszerv és az alkatrészek között. A visszahívás során egy szoftverfrissítéssel orvosolják a problémát.

A GreenCarCongress információi szerint egyes 2023-as Genesis GV60e és G80e járművek azonos parkoló reteszt tartalmaznak, de az Egyesült Államokban ezek még nem kerültek a kereskedőkhöz és az ügyfelekhez, így a javítást még az átadások előtt végrehajtják.

Kia Rally – egész nap csapattuk az EV6-tal

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.