Közel 20.000 Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 példány érintett egy visszahívásban az Egyesült Államokban és Dél-Koreában, mert a kikapcsolt autók esetleg elgurulhatnak. A visszahívás végrehajtásáig az elektronikus rögzítőfék használatát vagy a sík területen parkolást javasolják a tulajdonosoknak.
A Hyundai Motor America (HMA) és a Kia Motor America (KMA) visszahív egyes 2022-es modellévben gyártott Ioniq 5 és EV6 példányokat, mert az irányváltó vezérlőegységük (SCU – Shifter Control Unit) egy szoftverhiba miatt oldhatják a parkolás mód rögzítő mechanizmusát, melynek hatására az autók lejtős területen parkoláskor elgurulhatnak. Az Ioniq 5 tulajdonosoknak az elektronikus rögzítőfék (EPB – Electronic Parking Brake) alkalmazása lehet megoldás, az EV6 tulajdonosoknak pedig érdemes kerülni a lejtős megállókat.
Amerikában összesen 10.729 db Ioniq 5 és 9014 EV6 példány van forgalomban. A Hyundai és a Kia becslése szerint az autók mintegy 1%-át érintheti a probléma. Az Egyesült Államokból egyelőre nem ismert a problémával kapcsolatos baleset.
A dél-koreai Hyundai Motor viszont korábban négy bejelentést kapott olyan esetekről, amikor a kikapcsolt, lejtőn parkoló járművek elgurultak. A vizsgálatok során kiderült, hogy a parkoló járművekben fellépő feszültség-ingadozás esetén egy téves jel hatására a rendszer oldhatja a a hajtómű reteszelését, mivel a járművek ún shift-by-wire irányváltó vezérlőegységfel rendelkeznek, melyben mechanikus helyett elektronikus kapcsolat van a kezelőszerv és az alkatrészek között. A visszahívás során egy szoftverfrissítéssel orvosolják a problémát.
A GreenCarCongress információi szerint egyes 2023-as Genesis GV60e és G80e járművek azonos parkoló reteszt tartalmaznak, de az Egyesült Államokban ezek még nem kerültek a kereskedőkhöz és az ügyfelekhez, így a javítást még az átadások előtt végrehajtják.