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 Ismét meglehetősen látványos mértékben visszaesett az előző havihoz képest a tisztán elektromos személyautók hazai regisztrációja, de az év első két hónapjában tapasztalt mélypontig szerencsére nem zuhant vissza: a Belügyminisztérium által közzétett adatok szerint júniusban 1034 zéró kibocsátású autóra került fel a zöld rendszámpár, így a nyár első hónapja a harmadik leggyengébb hónap eddig az idei évben ebben a tekintetben. A tavalyi év júniusához hasonlítva viszont látványos, 85,2 százalékos növekedést láthatunk. A visszaesés a külső forrásból tölthető járművekre is igaz, hiszen míg a múlt hónapban 709 példányt regisztráltak az 5N és 5P kategóriában együttesen, addig júniusban csupán 508 tölthető hibrid került az utakra. Ami az egy évvel korábbi állapotot illeti, most 16,8 százalékkal több konnektoros hibridet vettek fel a hatóságok az adatbázisba, mint 2021 nyarának első hónapjában. Az egyéb zéró emissziós autók hazai állománya nem nőtt, és nem is csökkent, továbbra is négy ilyen jármű rója Magyarország útjait. Mint megírtuk, a május különleges hónap volt, hiszen elérte, és át is lépte a Magyarországon regisztrált zöld rendszámos gépjárművek száma az ötvenezret. Júniusban összesen 1542 gépkocsival bővült az állomány, így jelenleg 53.033 gépjármű visel zöld színű rendszámtáblát. Az összes júniusi gépkocsi-regisztráción belül 67,1%-ot képviseltek a villanyautó-regisztrációk, ami ugyan meglehetősen magasnak számít, nem rekord, hiszen márciusban például 68%-ra is felnyújtózott. Az utakon futó 28.102 villanyautó egyébként a teljes zöld rendszámos gépkocsi-állomány 53,12 százaléka. 2022 első hat hónapjában összesen 6558 tisztán elektromos gépkocsi kapott zöld rendszámot Magyarországon. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által nemrég közzétett adatok szerint az idei év első félévében 57.411 új személygépjármű, ebből 2265 darab villanyautó került újonnan forgalomba hazánkban, tehát a maradék 4293 autó (65,5%) használt import. A hazai autópiac a használt autókkal együtt összesen 126.376 gépkocsival bővült, ennek kicsivel több mint 8%-a volt zöld rendszámra jogosult, és 5,2%-a teljesen elektromos meghajtású. Ha maradnak ezek az arányok az év végéig, akkor ez az esztendő bizonyosan sikeresebb lesz a tavalyinál az elektromobilitás számára. 2021-ben összesen 121.920 új személyautó kelt el, és 132.205 jármű érkezett hazánkba külföldről. Mindezek 6,1%-a kapott zöld rendszámot, és 3,5% volt tisztán elektromos. A magyar autópiac is megszenvedi a háborút Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2021. június 30. 15.440 10.826 6954 1 14.589 18.632 33.221 2021. július 31. 16.045 11.196 7113 2 15.052 19.304 34.356 2021. augusztus 31. 16.901 11.612 7293 2 15.526 20.282 35.808 2021. szeptember 30. 17.771 12.008 7461 2 16.016 21.226 37.242 2021. október 31. 18.800 12.342 7609 2 16.622 22.131 38.753 2021. november 30. 20.022 12.709 7812 2 17.313 23.232 40.545 2021. december 31. 21.544 13.085 8002 2 18.223 24.410 42.633 2022. január 31. 22.397 13.502 8131 2 18.785 25.247 44.032 2022. február 28. 23.274 13.961 8.299 2 19.394 26.211 45.605 2022. március 31. 24.795 14.500 8476 3 20.199 27.660 47.859 2022. április 30. 25.918 14.955 8625 4 20.833 28.767 49.600 2022. május 31. 27.068 15.422 8867 4 21.531 29.948 51.479 2022. június 30. 28.102 15.779 9018 4 22.075 30.958 53.033 forrás: BM Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!