A CATL vezető tudósa, Wu Kai, a Kínában tartott 2022-es EV&ES akkumulátorok világkonferencián elmondta, hogy az új generációs, nagy energiasűrűségű M3P akkumulátor elérte a volumengyártásra alkalmas fázist, de szállítani csak jövőre fogják partnereiknek – írja az Electrek. A hónap elején már érkeztek pletykák a CATL új generációs M3P akkumulátorainak sorozatgyártásáró. A CATL nem csak Kína vezető elektromosautó-akkumulátor gyártója, de már ötödik éve őrzi a világ legnagyobb akkumulátor gyártója címet is a gyártási kapacitás tekintetében. A gyártó korábban hivatalosan csak röviden említette a technológiát még februárban, olyan újdonságok mellett, mint a nátrium-ion akkumulátorok. Helyi hírforrások szerint az M3P generáció sikeresen teljesítette az első teszteket és a CATL már az autógyártóknak is küld mintákat további tesztelésre. Jövőre kerül gyártásba a CATL 1000 kilométeres 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 Kezdetben azt feltételezték, hogy az M3P akku cellák lítium-mangán-vasfoszfát (LMFP) kémiával készülnek, később a helyi média egy a CATL befektetői kapcsolatokkal foglalkozó csapatához közel álló forrásra hivatkozva azt írta, hogy az új cella összetétele eltér az LMFP akkumulátorokétől. A Gasgoo információi szerint az M3P nem egészen lítium-mangán-vas-foszfát (LMFP) akkumulátor, mivel egyéb fémes elemeket is tartalmaz. A vállalat inkább háromkomponensű lítium akkumulátornak nevezné. A pontos összetétel tehát egyelőre nem ismert, az ígéretek szerint annyi bizonyos, hogy az újdonság energiasűrűsége nagyobb lesz, mint a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokra jellemző érték, de a költségek nem lesznek magasabbak az LFP akkuknál. A pontos előny sem ismert, de az LMFP akkumulátorok elméleti energiasűrűsége 15-20%-kal lehet magasabb, mint az LFP akkumulátoroké. Végső soron tehát a CATL újdonsága csökkentheti az elektromos járművek árát. A minap beszámoltunk róla, hogy a jövő évtől a Ford is vásárol LFP akkumulátorokat a CATL gyártótól, így jó esély van rá, hogy ezek már az új generációs cellák lesznek. Ford: van elég akkunk évente 600.000 villanyautóhoz Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!