RENDKÍVÜLI: váratlanul lemondott Herbert Diess, a VW Csoport vezérigazgatója
Alig pár perce közölte a hírt a VW Csoport, az okokat egyelőre nem lehet tudni. Diess augusztus végéig vezeti a világ egyik legnagyobb autógyártóját, utóda a Porsche márkaigazgatója Oliver Blume lesz.
Derült égből, de nem előzmények nélkül
Hogy pontosan miért mondott le Herbert Diess, azt egyelőre nem lehet tudni, de évek óta dokumentáljuk itt az oldalon a vállalat belső politikai erőtereinek harcát, amely már többször majdnem a vezér fejébe került.
Eleinte nem volt egyetértés az elektromos váltás teljes támogatása terén, az Audinál például rendre tartottak egy hidrogénes vasat is a tűzben. Később már csak a tempót sokallták, de ekkor a szakszervezettel gyűlt meg Diess baja, akik attól tartottak, hogy a német gyárakban elbocsátási hullámhoz vezethet az átállás. Sajtóértesülések már többször voltak arról, hogy hol a szakszervezeti vezetők, hol velük egyetértésben a cégcsoportban részesedéssel bíró Alsó-Szászország miniszterelnöke követelte a vezérigazgató fejét.
Legutóbb a belső harcok azzal értek véget, hogy Diess maradhatott, de jelentősen megnyirbálták hatáskörét, vagy, ahogy fogalmaztak, segítettek neki, hogy jobban koncentrálhasson pár kulcsterületre. Ezek között kiemelt helyen volt a CARIAD, a vállalat szoftveres részlege, melyen áll, vagy bukik az az üzleti stratégia, amely modern informatikai infrastruktúrára akarja helyezni a cég autóit és a mobilitás szolgáltatások, illetve az önvezetés felé veszi az irányt.
A CARIAD kapcsán nemrég számoltunk be róla, hogy akkora gondok vannak a következő generációs szoftverplatform fejlesztésével, hogy akár két évet is csúszhat emiatt az SSP platform, és az első Trinity modell, amely a cég új zászlóshajója és egy új korszak kezdete lenne. Ennek kapcsán már múltkor megjegyeztük, hogy azzal, hogy az igazgatótanács személyesen Diess-t bízta meg a CARIAD felügyeletével, gyakorlatilag egy selyemzsinórt adtak neki, ugyanis így már ő lett a legfőbb felelős az ott tapasztalható problémákért. A Trinity két éves, 2027-es csúszása lehetett az ürügy, aminek kapcsán megkérhették a 63 éves szakembert, hogy vonuljon vissza, annak ellenére, hogy 2025-ig szólt a megbízatása.
Kérdés, hogy Diess távozásával lassul-e a VW Csoport elektromos tempója.