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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

RENDKÍVÜLI: váratlanul lemondott Herbert Diess, a VW Csoport vezérigazgatója

egyéb

Alig pár perce közölte a hírt a VW Csoport, az okokat egyelőre nem lehet tudni. Diess augusztus végéig vezeti a világ egyik legnagyobb autógyártóját, utóda a Porsche márkaigazgatója Oliver Blume lesz.

Derült égből, de nem előzmények nélkül

Hogy pontosan miért mondott le Herbert Diess, azt egyelőre nem lehet tudni, de évek óta dokumentáljuk itt az oldalon a vállalat belső politikai erőtereinek harcát, amely már többször majdnem a vezér fejébe került.

Diess sokkolta a VW vezérkart: minden negyedik német alkalmazott utcára kerülhet

Eleinte nem volt egyetértés az elektromos váltás teljes támogatása terén, az Audinál például rendre tartottak egy hidrogénes vasat is a tűzben. Később már csak a tempót sokallták, de ekkor a szakszervezettel gyűlt meg Diess baja, akik attól tartottak, hogy a német gyárakban elbocsátási hullámhoz vezethet az átállás. Sajtóértesülések már többször voltak arról, hogy hol a szakszervezeti vezetők, hol velük egyetértésben a cégcsoportban részesedéssel bíró Alsó-Szászország miniszterelnöke követelte a vezérigazgató fejét.

A Porsche megerősítette: tovább csúszik az elektromos SUV megjelenése

Legutóbb a belső harcok azzal értek véget, hogy Diess maradhatott, de jelentősen megnyirbálták hatáskörét, vagy, ahogy fogalmaztak, segítettek neki, hogy jobban koncentrálhasson pár kulcsterületre. Ezek között kiemelt helyen volt a CARIAD, a vállalat szoftveres részlege, melyen áll, vagy bukik az az üzleti stratégia, amely modern informatikai infrastruktúrára akarja helyezni a cég autóit és a mobilitás szolgáltatások, illetve az önvezetés felé veszi az irányt.

Végleges az új hatalmi leosztás a Volkswagennél

A CARIAD kapcsán nemrég számoltunk be róla, hogy akkora gondok vannak a következő generációs szoftverplatform fejlesztésével, hogy akár két évet is csúszhat emiatt az SSP platform, és az első Trinity modell, amely a cég új zászlóshajója és egy új korszak kezdete lenne. Ennek kapcsán már múltkor megjegyeztük, hogy azzal, hogy az igazgatótanács személyesen Diess-t bízta meg a CARIAD felügyeletével, gyakorlatilag egy selyemzsinórt adtak neki, ugyanis így már ő lett a legfőbb felelős az ott tapasztalható problémákért. A Trinity két éves, 2027-es csúszása lehetett az ürügy, aminek kapcsán megkérhették a 63 éves szakembert, hogy vonuljon vissza, annak ellenére, hogy 2025-ig szólt a megbízatása.

Kérdés, hogy Diess távozásával lassul-e a VW Csoport elektromos tempója.

Szoftverkáosz a Volkswagennél, borulhatnak a villanyautós tervek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.