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 Egy ideig úgy nézett ki, hogy a világ nagy autógyártói feladták a hidrogénes álmokat, legalábbis a személyautók terén. Jelenleg csak a Hyundai csoport és a Toyota gyárt kis darabszámban ilyen járműveket, főleg azért, mert a koreai és japán kormányok a hidrogénben látják energiafüggetlenségük egyik zálogát. Most viszont a BMW is újra bejelentkezett. Három év múlva A BMW már egy ideje fejleszti az iX5 üzemanyagcellás SUV-t, és a tervek szerint, kis darabszámban, még az idén megindulhat a gyártás. Eddig azonban nem volt arról szó, hogy az akkumulátoros portfólió mellett a cég komoly terveket dédelgetne a hidrogénes vonalon is. A Nikkei Asia-nak nyilatkozva, Pieter Nota, a német autógyártó igazgatója azonban most azt mondta, hogy ők továbbra is úgy látják, hogy a hidrogénes üzemanyagcella továbbra is releváns technológia főleg az SUV-k terén. Ezért arra készülnek, hogy 2025-től beindítják az ilyen járművek tömegtermelését. A vezető azt is megerősítette, hogy a Toyotával együttműködésben több projekten is dolgoznak. Mint Nota elmondta, a hidrogénes technológia nagy előnye, hogy az akkumulátoros társaikkal szemben ezeket az autókat 3-4 perc alatt újra lehet tölteni. BMW iX5 A hamarosan gyártásba kerülő iX5 a BMW X5 alapjaira épül, és a Toyota szállítja az üzemanyagcellás rendszert hozzá, amelynek integrációját a BMW tervezte. Az autó 6 kg hidrogént visz magával egy 700 bar nyomású szénszálas megerősítésű műanyagtartályban. Az üzemanyagcellán keresztül 125 kW (170 LE) teljesítményt tud leadni. Az elektromos áram nem közvetlenül hajtja meg a motort, hanem egy akkumulátoron keresztül. Az átmeneti tároló segítségével akár 275 kW (374 LE) teljesítmény is rendelkezésre állhat a meghajtáshoz. A BMW vezetője egyébként azt is hozzátette, hogy ezzel együtt most úgy látja, bár korábban azt prognosztizálták, hogy 2030-ra lesz az eladásaik 50%-a tisztán elektromos, ez már akár egy vagy két évvel korábban is bekövetkezhet. Azonban továbbra is azt látja a legfőbb problémának, hogy az elektromos autóknak töltőinfrastruktúra kell, ami nem áll rendelkezésre mindenhol megfelelő mértékben. Szerencse, tesszük mi hozzá, hogy a hidrogéninfrastruktúra mindenhol bőségesen rendelkezésre áll, és olcsóbb kiépíteni, mint az elektromos töltőhálozatot. Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!