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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Nem akart várni a kikötőnél, villanyautóval hajtott a tóba a sofőr

Mind magától a gyártótól, mind a kalandvágyó vásárlóktól láthattunk már számtalan videót arról, hogyan birkózik meg a nehéz tereppel a Rivian R1T elektromos pickup, annyira bátor viszont talán még senki sem volt, mint az a tulajdonos, aki csónakázni indult autójával. Szó szerint.

Rivvit videóját a két héttel ezelőtti feltöltése óta több mint 288 ezren látták a YouTube-on, és valószínűleg azokat is sikerült meggyőznie a villanyautó képességeiről, akik eddig kételkedtek benne. A Rivian-tulajdonos az Idaho és Utah államok határán húzódó Bear Lake-hez látogatott, amely nem csupán egy a fürdőzők által kedvelt úti cél, hanem a csónakázás szerelmesei is gyakran látogatnak el ide, emiatt gyakran előfordul az is, hogy hosszú sorok kígyóznak a hajókikötőknél. Volt már rá példa, hogy a hajótulajdonosok ezt nem akarták kivárni, és autóval vitték a hajót a vízbe, de ezek jellemzően valamilyen nagyobb, speciálisan átalakított járművek voltak, és nem egy gyári kishaszongépjármű – írja az insideevs.com.

Rivvit azonban megcsinálta a matekot, és arra jutott, hogy az R1T 43,1 hüvelykes (1095 mm-es) maximális vízben gázolási magassága elég lesz arra, hogy a közel 1820 kilós rakományát biztonságosan a vízbe juttassa. Ettől persze még elkélt a magabiztosság a művelethez, hiszen ha túl mély vízbe hajtott volna a sofőr, a kerekek elveszíthették volna a tapadást, és a villanyautó vígan lebegett volna a csónak mellett a tó felszínén. A tulajdonos hozzátette, hogy szerencsére ehhez a helyzethez egy pillanatra sem került közel az autó, pedig a mutatványt többször is megcsinálta néhány nap leforgása alatt.

Arról egyébként, hogy hogyan bírják az elektromos autók a vizet, már számos cikkünkben írtunk:

Hajóként is működik a Tesla Cybertruck?

A hét bibliai csapásból egyre már felkészültek a Teslák

Tesla tengeralattjáró, avagy honnan tudod, hogy túl sok pénzed van

 

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.