Az ősz elején érkezett a hír, hogy Kína legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalata, a BYD növelni kívánja európai jelenlétét, nem csupán új piacok meghódításával, hanem a modellkínálat bővítésével is. A cég kontinensünkön elsőként Norvégiában jelent meg a Tang EV szabadidő-autóval, idén azonban több másik észak- és nyugat-európai országban megvásárolhatók lesznek villanyautói, a Tang EV mellett a Han EV és az Atto 3 is, kimondottan versenyképes áron. Újabb autókat hoz Európába a BYD 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 A Párizsi Autószalonon újabb infók derültek ki a BYD terveit illetően. A kínai cégóriás bejelentette, hogy negyedik európai modellje a Seal lesz, és brit sajtóértesülések szerint még az év vége előtt megkezdik a kiszállítását a vásárlóknak. BYD Seal A 4800 mm hosszú, 1875 mm széles, és 1460 mm magas elektromos szedán nyáron lépett piacra Kínában, ahol támogatással együtt átszámítva körülbelül 12,2 millió forintos indulóáron várja a vásárlóit. A Blade akkumulátor kétféle kapacitással kérhető, a kisebb 61,4 kWh, a nagyobb 82,5 kWh. Érdekesség, hogy ez az első olyan modell a BYD kínálatában, amely a vállalat CTB (cell-to-body) struktúráját alkalmazza, azaz az akkumulátor már a szerkezet részét képezi. A Standard Range típus hátsókerékhajtással 150 kW leadására képes 310 Nm-rel, hatótávolsága a kínai CLTC szabvány szerint 550 km, maximális töltési teljesítménye 110 kW. A nagyobb akkumulátoros Long Range hátsókerékhajtással 700 km-t megy el egy töltéssel, motorteljesítménye 230 kW 360 Nm nyomatékkal. A vásárlók választhatják az autót Long Range AWD Performance konfigurációban is, itt a négy keréken keresztül együttesen maximálisan 390 kW-tal tud mozogni a kocsi és 670 Nm a csúcsnyomaték, a hatótávolság pedig 650 km körül alakul. A nagyobb akkus típusok 150 kW-tal is tölthetők DC hálózaton. Arról egyelőre nincs információ, hogy a Seal mennyiért lesz hazavihető az európai országokban. A BYD vezetősége egyébként azt is elárulta, hogy már az ötödik modellen is gondolkoznak, ami valószínűleg a Dolphin ferdehátú lesz, kihasználva a kompakt szegmens népszerűségét, de erről még nem született végleges döntés. A Dolphin, csakúgy, mint a Seal, a BYD 3.0-s padlólemezét használja. Ez tavaly óta kapható Kínában 30,7, illetve 44,9 kWh akkukapacitású változatban, körülbelül 5,5 millió forintos indulóáron. A vállalat az idei év végére Norvégiában, Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Svédországban, Németországban, Franciaországban, és az Egyesült Királyságban fog értékesíteni, a jövő évben pedig Spanyolországban és Olaszországban is megjelenik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!