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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Régóta ismert a Renault azon ötlete, hogy a Renaulution stratégia részeként klasszikus autómodelleket vezet vissza a kínálatba teljesen elektromos meghajtással és modernebb külsővel. Ennek az elgondolásnak az első példája a Renault 5 volt, amely tanulmány formájában tavaly év elején mutatkozott be, piacra pedig, ha minden jól megy, 2023-ban kerül. A másik modell, amely az elmúlt évtizedekből utazik a jövőbe, a Renault 4 lesz, amelynek elektromos újraértelmezéséről tegnap, a Párizsi Autószalonon rántották le a leplet.

A Renault 4 egy 1961 és 1994 között gyártott, több mint 8 millió példányban eladott ikon, de 21. századi megfelelőjéről, a 4EVER Trophy névre keresztelt terepjáróról aligha lehet azonnal felismerni az egykoron népszerű kisautót. A Renault újdonsága egyébként a 4L Trophy évente megrendezett humanitárius rali 25. évfordulóját ünnepli, de ennyire terepjárós kocsikat még ott sem látni, pedig ott aztán a Szaharával küzdenek a résztvevők.

Közleményében a Renault azt írja, hogy a kalandos megjelenésű koncepcióval új távlatok felfedezésére invitálja a nézőket. A jármű hasmagassága 20 cm, az alját pedig fémlemez védi a felpattantó kövektől. A 4EVER Trophy egyébként a B-SUV szegmens tagja, csakúgy, mint a Jeep vadonatúj terepjárója, ám 4160 mm-es hosszával annál lényegesen hosszabb. Szélessége 1950 mm, magassága pedig majdnem ugyanennyi, 1900 mm, ez adja furcsa, zömök kiállását.

A premieren elhangzott, hogy az autó a terepjárós külseje ellenére nem összkerékhajtású, hanem elsőkerekes, teljesítménye 100 kW, akkumulátorának kapacitása pedig 42 kWh, amely körülbelül 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A Renault 4EVER Trophy-ból lesz sorozatgyártású változat, de a dizájn biztosan változik majd. Gyártani Franciaországban fogják a CMF-BEV padlólemezen, megjelenése 2025-re várható.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.