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 Azt már megszokhattuk, hogy ha Kínában benyújtják homologizációra egy villanyautónak az adatlapját, akkor az általában nem marad sokáig titokban – ezúttal a Smart legújabb SUV-járól szivárogtak ki képek és néhány műszaki tulajdonság. Forrás: InsideEVs Az egykoron csak városi miniautókat gyártó vállalat az elmúlt években hatalmas átalakuláson esett át, 2019-ben a Mercedes-Benz és a Geely csoport közös vállalkozásaként újjászületett, szakított a belsőégésű motorral, az elektromos technológia terén pedig szintet lépett a kínaiak által fejlesztett megoldásokkal. De az igazán látványos változás az, hogy a piaci trendeket követve a Smartok nőni kezdtek, s ennek az irányváltásnak az első terméke volt a #1 névre keresztelt kompakt crossover. Úgy tűnik azonban, hogy ez még csak a kezdet volt a növekedésben. Itt a Smart korszakváltó autója A Kínából kiszivárgott képek a #3-as modellt mutatják, amely már közel sem nevezhető kicsinek – az adatlapja szerint 4,4 méter hosszú, azaz körülbelül akkora, mint a Mercedes-Benz EQA. Szélessége 1844 mm, azaz egy centivel szélesebb, mint a Merci kompakt villanyautója, 1556 mm-es magasságával azonban jóval kevésbé nyújtózik felfelé. Tengelytávolsága 2875 mm. A modellnévből következtethetünk rá, hogy érkezik majd egy ennél kisebb, de a #1-nél nagyobb elektromos crossover is #2 néven. Ami a meghajtást illeti, állítólag ugyanaz a 200 kW-os (268 lóerős) villanymotor kerül a hátsó tengelyre, mint a #1 esetében, és valószínűsíthető, hogy a kínálat csúcsán itt is a Brabus által felpiszkált sporttípus áll majd, amelynek hajtásláncát egy 115 kW-os villanymotorral egészítették ki az első tengelyen. Az ötszemélyes villanyautó akkukapacitásáról egyelőre nincs információ, de a kisebb testvér energiáját 66 kWh lítiumion-akkumulátor tárolja, ami DC-n 150 kW-tal, AC-n pedig 22 kW-tal tölthető. A #1 számára ez a kapacitás 420-440 kilométerre elég a WLTP szerint. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!