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
auto
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Ne legyen kétségünk afelől, hogy amikor az autógyártók az új, digitális világról, az autókban elérhető online szolgáltatásokról beszélnek, akkor elsősorban dollárjelek lebegnek a szemeik előtt. Így, míg jelenleg még többségében vannak az ingyenes fejlesztések és tartalmak, a jövőben egyre több fizetős extrát fogunk majd látni a kínálatban.

Most a Mercedes-Benz talált egy potenciálisan jövedelmező szolgáltatást.

Előfizetéses csapatás

Az autók szoftverfrissítései az elmúlt években a macerás, ritka, ráadásul néha fizetős, márkaszervizben elvégzett, többórás lehetőségből, szépen lassan egyszerű, automatikus, rendszeres, ingyenes  és – egyes gyártóknál – mindössze 20-35 perces, már-már elvárt szolgáltatássá fejlődtek. Ám az új számítógépes platformok annak is megteremtették a lehetőségét, hogy a gyártók utólag módosítsanak az autók műszaki paraméterein, extra kilowattokat, vagy kilowattórákat tegyenek elérhetővé. Arra is láttunk már példát, hogy a méretgazdaságosság okán minden autóba alapból beépített hardvert a gyártó az olcsóbb felszereltségű változatok tulajdonosainak felajánlja mint utólag aktiválható, megvásárolható extrát.

Havidíjas ülésfűtést kapnak a BMW-k

Voltak peresze a múltban ingyenes, ajándék hatótáv és teljesítményjavulások, vagy karácsonyi ajándékként odaadott ülés és kormányfűtések is, de már megjelentek a fizetős megoldások, mint például a BMW vagy a Tesla utólag aktiválható extra felszereltségei, vagy utóbbi autógyártó utólag megvásárolható Acceleration Boost szolgáltatása, amely 2000 dollárért cserébe nagyobb teljesítményt enged kivenni az akkupakkból, és fél másodpercet lefarag a gyorsulásból annak, aki enélkül nem tud jól aludni.

Karácsonyi ajándékot kaptunk a Teslától?

De amíg a Teslánál elégedetten csettinthettek, hogy milyen jó üzletet csináltak, addig a Mercedes-Benz továbbgondolta ezt a szolgáltatást és rájött, hogy lúzerség egy egyszeri díjjal örökre megváltani az extra gyorsulást, ha azt éves előfizetéssel rendszeres bevétellé is lehet tenni.

A német márka amerikai webshopjában ugyanis hamarosan elérhető lesz egy Performace Boost nevű opció, amelyet a vásárlók az EQE 350 4MATIC, valamint az EQS 450 4MATIC szedán és SUV változataira vehetnek igénybe. Ez az EQE család esetében 45, míg az EQS-nél 65 kW extra teljesítményt tesz elérhetővé, ami 20-25%-os pluszt jelent.

A csavar a történetben az, hogy nem egyszeri díjat, hanem évi 1200 dollárt kérnek érte cserébe.

Forrás: Mercedes-Benz USA

Az éves előfizetés 0,8-1 másodpercet farag le az autók 0-100-as gyorsulásából, így már nem kell lesütött szemmel várni a zöld jelzést a piros lámpánál.

Azért annyiban hadd védjük meg az autógyártókat, hogy amikor extra teljesítményt tesznek elérhetővé, az kihatással lehet a hajtáslánc, vagy az akku élettartamára is, ami vélhetőleg meg fog jelenni a cég garanciális költségeiben is. Persze, könnyeket azért nem kell hullajtani, ezekkel az új szolgáltatásokkal valószínűleg minden cég vastagon jól jár.

Hogy a szolgáltatás Európában mikor jelenik meg azt nem tudjuk, de hallani olyan pletykákat, hogy a vállalat például Hollandiában valamilyen jogi akadályba ütközött és késni fog a lehetőség bevezetése.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.