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 Arról már májusban írtunk, hogy a Volkswagen nem csak megvásárolta, de újjá is éleszti az amerikai Scout (felderítő) márkanevet. Most viszont meglepő hír érkezett arról, hogy hogyan képzelik el a gyártást. Bérgyártás A Volkswagen Csoportnak mintegy 26 országban 120 gyáregysége üzemel, és több mint 660 ezer embert foglalkoztatnak. Ezeket az adatokat nem csak azért soroltuk fel, hogy olvasóinkat izgalmas tudással vértezzük fel a karácsonyi rokonlátogatások beszélgetéseire, hanem, hogy rávilágítsunk, ez a cégcsoport alapvetően maga készíti az autóit. Persze ahol kötelező (volt), mint például Kínában, ott alapítottak vegyesvállalatokat is, de inkább az a jellemző, hogy saját gyártást folytatnak. Most lapértesülések szerint a vállalat mégis arra készülhet, hogy a Scout feltámasztáshoz külső segítséget kérjen méghozzá nem is akárkitől, hanem a Foxconntól, amely a világ legnagyobb elektronikai gyártója, többek között az iPhone-ok előállítója. A Foxconn kapcsán nemrég írtuk meg, hogy a tajvani cég maga is villanyautó gyártásra készül, de ettől még persze gyárthatnak másnak is, végülis a cég fő üzleti tevékenysége a bérgyártás, és a Fiskerrel is van közös projektjük. Megmutatta legújabb villanyautóját az iPhone gyártója A Scout már 2026-ban meg szeretné kezdeni új, elektromos modellek forgalmazását az USA-ban, és állítólag a Foxconn mellett a Jaguar I-Pace-t, és a Fisker Ocean-t is gyártó Magna Steyr is versenyben van még, valamint azt sem vetették el teljesen, hogy saját gyárat építsenek – bár vállalti források szerint ez a legkevésbé valószínű. Szinte hihetetlen: elindult Fisker villanyautójának sorozatgyártása A tajvani partner mellett szól azonban, hogy nekik már van amerikai autógyáruk, mivel másfél évvel ezelőtt megvásárolták a GM ohioi üzemét, kifejezetten azért, hogy villanyautókat gyártsanak majd benne. A Magna ezzel szemben még csak tervezi az amerikai gyár építését, és a Scout a Volkswagen meglévő ID. 4 üzemében Chattanoogában sem férne el, itt is bővíteni kellene. A Scout első modellje egy nagyméretű pickup lehet, olyan igazi amerikai fajta, és a Volkswagen állítólag nagyon elégedett azzal, ahogy a projekt halad. Külön villanyautó-márkát indít a Volkswagen Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!