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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Volkswagennek dolgozhat az iPhone gyártója

elektromos autó

Arról már májusban írtunk, hogy a Volkswagen nem csak megvásárolta, de újjá is éleszti az amerikai Scout (felderítő) márkanevet.

Most viszont meglepő hír érkezett arról, hogy hogyan képzelik el a gyártást.

Bérgyártás

A Volkswagen Csoportnak mintegy 26 országban 120 gyáregysége üzemel, és több mint 660 ezer embert foglalkoztatnak. Ezeket az adatokat nem csak azért soroltuk fel, hogy olvasóinkat izgalmas tudással vértezzük fel a karácsonyi rokonlátogatások beszélgetéseire, hanem, hogy rávilágítsunk, ez a cégcsoport alapvetően maga készíti az autóit. Persze ahol kötelező (volt), mint például Kínában, ott alapítottak vegyesvállalatokat is, de inkább az a jellemző, hogy saját gyártást folytatnak.

Most lapértesülések szerint a vállalat mégis arra készülhet, hogy a Scout feltámasztáshoz külső segítséget kérjen méghozzá nem is akárkitől, hanem a Foxconntól, amely a világ legnagyobb elektronikai gyártója, többek között az iPhone-ok előállítója.

A Foxconn kapcsán nemrég írtuk meg, hogy a tajvani cég maga is villanyautó gyártásra készül, de ettől még persze gyárthatnak másnak is, végülis a cég fő üzleti tevékenysége a bérgyártás, és a Fiskerrel is van közös projektjük.

Megmutatta legújabb villanyautóját az iPhone gyártója

A Scout már 2026-ban meg szeretné kezdeni új, elektromos modellek forgalmazását az USA-ban, és állítólag a Foxconn mellett a Jaguar I-Pace-t, és a Fisker Ocean-t is gyártó Magna Steyr is versenyben van még, valamint azt sem vetették el teljesen, hogy saját gyárat építsenek – bár vállalti források szerint ez a legkevésbé valószínű.

Szinte hihetetlen: elindult Fisker villanyautójának sorozatgyártása

A tajvani partner mellett szól azonban, hogy nekik már van amerikai autógyáruk, mivel másfél évvel ezelőtt megvásárolták a GM ohioi üzemét, kifejezetten azért, hogy villanyautókat gyártsanak majd benne. A Magna ezzel szemben még csak tervezi az amerikai gyár építését, és a Scout a Volkswagen meglévő ID. 4 üzemében Chattanoogában sem férne el, itt is bővíteni kellene.

A Scout első modellje egy nagyméretű pickup lehet, olyan igazi amerikai fajta, és a Volkswagen állítólag nagyon elégedett azzal, ahogy a projekt halad.

Külön villanyautó-márkát indít a Volkswagen

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.