Újratervezik a jövő Volkswagenjét
A Volkswagen menedzsmentje mostanában nem fél a bátor döntésektől, és ha kell, akkor már eléggé előrehaladott stádiumban lévő fejlesztéseknél is visszaküldi a tervezőcsapatot a rajzasztalhoz.
Most a Trinity volt a soron.
Új dizájn
Korábban az ID. Life tanulmányautóról derült ki, hogy nem lesz belőle ID. 2, de szerencsére az olcsóbb típust nem, csak a dizájnt kukázták. Azóta már azt is hallani lehetett, hogy megszülettek az új formatervek, amelyek egyöntetű sikert arattak a cégen belül.
Most hasonló történet van kialakulóban a Volkswagen új, következő generációs villanyautója, az SSP platformra épülő Trinity kapcsán is. Sajtóértesülések szerint a cég felsővezetése elkaszálta az eddigi formatervet, és elölről kell kezdeni a munkát.
Fontos megjegyezni, hogy a Trinity marad, nem állították le a projektet, csak a dizájn fog változni. Ráadásul, mivel a típus amúgy is 2028-ban vagy később, az évtized végén érkezik majd, a mostani események valószínűleg nem járnak újabb csúszással.
Az Automobilwoche értesülései szerint Oliver Blume, a konszern vezetője, és Thomas Schäfer, a Volkswagen márkaigazgatója úgy találták, hogy az eddigi terv túlzottan biztonsági játék, kicsit jellegtelen, beleolvad a tucatmodellek sorába. Ezért egy hete teljesen leállították a karosszériával foglalkozó munkálatokat és a dizájnereknek újra kell rajzolniuk a kocsi vonalait.
Állítólag a korábbi márkaigazgató Ralf Brandstätter azt az egyértelmű utasítást adta, hogy az autó egy nagyon lapos limuzinforma kell, hogy legyen, kiváló légellenállási értékkel. Konkrétan azt tűzte ki célul a csapat elé, hogy a 2023-ra várt ID. 7 modell 0,23-as cW értéke alá kell menniük a tervezőknek. A típusból egyébként amúgy is érkezett volna később egy SUV variáns, ám állítólag Herbert Diess egy lapos limuzinnal akarta meghódítani az amerikai és a kínai piacot, mielőtt kijött volna a másik modell.
Most viszont az sem kizárt, hogy maga a limuzin lesz inkább SUV formájú, de állítólag még semmi nincs kőbe vésve. A cégnél úgy vélik, a vásárlók nem vevők a szuper légellenállású, de emiatt lapos, sablonautókra, ezért nem baj, ha feláldoznak egy-két századot a markánsabb dizájn oltárán.
Mivel a Software 2.0 platform késése miatt amúgy is csúszik az autó bemutatója, így mind a formatervnél, mind a gyártás helyszíne kapcsán van idejük újragondolni a terveket.