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
auto

Újratervezik a jövő Volkswagenjét

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

A Volkswagen menedzsmentje mostanában nem fél a bátor döntésektől, és ha kell, akkor már eléggé előrehaladott stádiumban lévő fejlesztéseknél is visszaküldi a tervezőcsapatot a rajzasztalhoz.

Most a Trinity volt a soron.

Új dizájn

Korábban az ID. Life tanulmányautóról derült ki, hogy nem lesz belőle ID. 2, de szerencsére az olcsóbb típust nem, csak a dizájnt kukázták. Azóta már azt is hallani lehetett, hogy megszülettek az új formatervek, amelyek egyöntetű sikert arattak a cégen belül.

Előre hozza a modellfrissítéseket a Volkswagen

Most hasonló történet van kialakulóban a Volkswagen új, következő generációs villanyautója, az SSP platformra épülő Trinity kapcsán is. Sajtóértesülések szerint a cég felsővezetése elkaszálta az eddigi formatervet, és elölről kell kezdeni a munkát.

Fontos megjegyezni, hogy a Trinity marad, nem állították le a projektet, csak a dizájn fog változni. Ráadásul, mivel a típus amúgy is 2028-ban vagy később, az évtized végén érkezik majd, a mostani események valószínűleg nem járnak újabb csúszással.

Az Automobilwoche értesülései szerint Oliver Blume, a konszern vezetője, és Thomas Schäfer, a Volkswagen márkaigazgatója úgy találták, hogy az eddigi terv túlzottan biztonsági játék, kicsit jellegtelen, beleolvad a tucatmodellek sorába. Ezért egy hete teljesen leállították a karosszériával foglalkozó munkálatokat és a dizájnereknek újra kell rajzolniuk a kocsi vonalait.

Állítólag a korábbi márkaigazgató Ralf Brandstätter azt az egyértelmű utasítást adta, hogy az autó egy nagyon lapos limuzinforma kell, hogy legyen, kiváló légellenállási értékkel. Konkrétan azt tűzte ki célul a csapat elé, hogy a 2023-ra várt ID. 7 modell 0,23-as cW értéke alá kell menniük a tervezőknek. A típusból egyébként amúgy is érkezett volna később egy SUV variáns, ám állítólag Herbert Diess egy lapos limuzinnal akarta meghódítani az amerikai és a kínai piacot, mielőtt kijött volna a másik modell.

Mérföldkőhöz érkezett a VW következő generációs villanyautója

Most viszont az sem kizárt, hogy maga a limuzin lesz inkább SUV formájú, de állítólag még semmi nincs kőbe vésve. A cégnél úgy vélik, a vásárlók nem vevők a szuper légellenállású, de emiatt lapos, sablonautókra, ezért nem baj, ha feláldoznak egy-két századot a markánsabb dizájn oltárán.

Mivel a Software 2.0 platform késése miatt amúgy is csúszik az autó bemutatója, így mind a formatervnél, mind a gyártás helyszíne kapcsán van idejük újragondolni a terveket.

Lehet, hogy nem épül meg a Volkswagen új gyára

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás