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 Az ID. Buzz kétség kívül az egyik legérdekesebb Volkswagen amit mostanában bemutattak, bár úgy gondoljuk, a személyszállító verziója elsősorban akkor lesz majd igazán érdekes, ha elérhető lesz a hétszemélyes változat is. Különösen azért igaz ez, mert nem csak, hogy viszonylag szerény a kínálat az ilyen nagycsaládos / kis céges elektromos csapatszállítókból, de ami van, az is nagyrészt egy konszern (Stellantis) különböző márkái alatt érhető el, ugyanazzal, az ekkora testhez meglehetősen szerény kapacitású, 50 kWh körüli akkumérettel. Ehhez képest a Volkswagen kisbusza 82-es akkuval készül, így alkalmasabb lehet nagyobb távolságok megtételére is. De pontosan hány kilométert tud a valóságban? Északi segítség Az ID. Buzz azonban sajnos még nem járt nálunk teszten, így a bevezetőben feltett kérdésre nem tudunk választ adni segítség nélkül. Amikor januárban megkapjuk a kocsit, végzünk majd saját méréseket is a megszokott módszertan szerint. Én már előre látom, hogy Szöcske, akinek tényleg szüksége van egy ekkora csapatszállítóra, a gyakorlatban is ki fogja próbálni az autót és beszámol olvasóinknak arról, mennyire élhető, praktikus, ügyes eszköz egy ilyen jármű a nagycsaládosoknak. De addig is, álljon itt pár adat mindenki Bjørnje jóvoltából – az ismert norvég villanyautós vlogger, Bjørn Nyland ugyanis már többször kipróbálta a Volkswagen kisbuszát, és ha nem is az itthon szokásos 130-as sebességgel, de ahhoz közel, 120-szal letesztelte a fogyasztást. A bruttó 82, nettó 74,5 kWh-s akkumulátor kétség kívül nagyobb, mint amit a legtöbb versenytárs kínál, de azért a fizika köszöni szépen jól van, és egy ekkora autó borzasztóan sok levegőt tol maga előtt az autópályán. Csodák tehát nincsenek, így nyári gumin, 7 fokban valamivel 30 kWh felett közel 250 kilométerre lehet számítani. Az időjárás nem volt ideális a tesztnél, így szép, száraz, tavaszi időben ennél valamivel többre számíthatunk, de 300 kilométert azért ne várjon senki. Téli gumival, ha nem kell nagyon fűteni, 10 fokban 28,5-es fogyasztást mért Bjørn, ami úgy 260 kilométerre elég. Elsőre furcsa lehet, hogy jobb értéket produkált az autó, mint nyári gumival, de ennyi simán benne lehet a fűtés intenzitásában, szélviszonyokban, és azt is tudjuk, hogy bár téli, de az EcoContact 6Q egy különösen takarékos, A fogyasztási kategóriába tartozó abroncs, míg a nyári Hankook C jelzést kapott az EU-s címkén. Végül volt egy télibb teszt is, -4 fokban egy másik Continental gumival - a VikingContact 7 egy kifejezetten havas éghajlatra fejlesztett gumi, ami szintén nem túl takarékos, C jelzésű. A hidegben valószínűleg komolyan fűteni is kellett, így bár az út száraz volt, 35,5-es fogyasztást és egy elméleti 210 kilométeres hatótávot sikerült elérni. Bjørn számol 75%-os hatótávot is, ami azt hivatott szimulálni, hogy, ha út közben villámtöltünk, akkor mire számíthatunk, így táblázatunk ezt is tartalmazza. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!