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
auto
2024. 07. 27. szombat

Kirúgták a Volkswagen főtervezőjét

üzlet

Az utóbbi időben komoly változtatásokat hajtott végre a Volkswagen új felsővezetése – természetesen főként Oliver Blume a Csoport új feje, és Thomas Schäfer a központi márka irányítója. Ezek között kiemelt figyelmet kapott, hogy a jövő Volkswagenjeinek zászlóshajója, a Trinity jelenlegi dizájnját kidobták, és visszaküldték a csapatot a tervezőasztalhoz, miközben az Audi következő generációja, az Artemis teljesen új irányt vesz. De nem ez volt az első ilyen szokatlan lépés idén, hiszem már márciusban kiderült, hogy a 2025-re tervezett ID. Life (ID. 2) terveit is kukázta az akkori CEO, Herbert Diess.

Most úgy néz ki, a főtervező viheti el a balhét, de nem csak őt küldték el a cégtől.

Az elődöm embere

Klaus Zyciora 2020 tavasza óta volt a Volkswagen Csoport főtervezője, Herbert Diess léptette elő ebbe a pozícióba, elődje Michael Mauer pedig a Porschéhoz került és ott kapott hasonló pozíciót. Ezt, még ha technikailag kisebb pozíció is, a sportmárka presztízse és az ezzel járó felelősség miatt lefokozásnak semmiképp nem tekintenénk, de Diess úgy érezte más irány kell az autógyártónak.

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

Ezzel a döntéssel állítólag többen nem voltak boldogok, így a Handelsblatt szerint házon belül nem okoz túl nagy meglepetést, hogy Zycoriát január 1-el elküldik.

A Volkswagen időközben sajtóközleményben is megerősítette az értesülést, azonban, a kötelező jellegű „köszönjük az eddigi nagyszerű munkát” körökön túl szűkszavúan csak annyit írnak, hogy a szakember a cégen kívül folytatja pályafutását.

Trinity helyett érkezik a VW ID. Golf?

Zycoria felügyelte többek között a Golf VI., VII. és VIII. generációjának dizájnmunkálatait, és ő felelt az új ID család megjelenésért is.

A Handelsblatt úgy tudja, leginkább az utóbbival nem volt megelégedve az új vezetés, illetve állítólag a szaksajtó és az ügyfelek is csúnyának találták az autók megjelenését.

Hogy ebből mi igaz azt nem tudjuk, de az ID. 3 közelgő faceliftje kapcsán kifejezetten a márka vezetése kérésére cserélték a játékosabb dizájnelemeket komolyabb kinézetre.

Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról

A Csoport vezérigazgatója állítólag a 61 éves főtervező számlájára írta, hogy – szerinte – a Volkswagen márka autói nem eléggé egységes kinézetűek, nincs egy átívelő, jól azonosítható dizájnnyelvezet. Ezért a jövőben az elektromos modellek jobban fognak hasonlítani belsőégésű motoros testvéreikre, így az ID. 7 is többet örököl majd a Passattól, mint azt korábban tervezték.

Most régi-új vezetőt kap a dizájn csapat, ugyanis Michael Mauer ül vissza korábbi székébe, és közvetlenül Bluménak fog jelenteni – de továbbra is megtartja pozícióját a Porschénál. A Handelsblatt ugyanakkor emlékeztet arra, hogy az autók megjelenését a gyártás előtt úgy két évvel befagyasztják, azon további változtatások már nem igazán lehetségesek, így Mauer inkább majd csak az újabb modellekbe tud beleszólni.

Biztosítják a minőséget

Az ID sorozattal kapcsolatosan egy másik korábbi kritika a minőség, elsősorban a beltér anyaghasználata volt, és a lap ennek a számlájára írja, hogy menesztik Frank Welschet is, aki a Csoport minőségbiztosítási vezetője volt. Welsch sem marad a cégnél, nyugdíjba vonul, bár még csak 58 éves.

Helyét Michael Neumayer veszi át, aki 1986 óta dolgozik a cégcsoportnál és eddig az Audi minőségbiztosításáért felelt. Mauerhez hasonlóan ő is megtartja korábbi pozícióját is.

Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét

A német lap szerint ezek a lépések tovább erősítik az Audi és a Porsche befolyását a felsővezetésben és a Volkswagen márkán belül is. A vállalat egyébként felosztotta a konszernen belül főbb átívelő területeket is. Eszerint a Volkswagen márka felel a beszerzésért és a gyártásért, az Audi az értékesítésért és a minőségbiztosításért, míg a Porschénél lesz a fejlesztések és a dizájn vezető szerepe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.