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
auto
2024. 04. 27. szombat

Kirúgták a Volkswagen főtervezőjét

üzlet

Az utóbbi időben komoly változtatásokat hajtott végre a Volkswagen új felsővezetése – természetesen főként Oliver Blume a Csoport új feje, és Thomas Schäfer a központi márka irányítója. Ezek között kiemelt figyelmet kapott, hogy a jövő Volkswagenjeinek zászlóshajója, a Trinity jelenlegi dizájnját kidobták, és visszaküldték a csapatot a tervezőasztalhoz, miközben az Audi következő generációja, az Artemis teljesen új irányt vesz. De nem ez volt az első ilyen szokatlan lépés idén, hiszem már márciusban kiderült, hogy a 2025-re tervezett ID. Life (ID. 2) terveit is kukázta az akkori CEO, Herbert Diess.

Most úgy néz ki, a főtervező viheti el a balhét, de nem csak őt küldték el a cégtől.

Az elődöm embere

Klaus Zyciora 2020 tavasza óta volt a Volkswagen Csoport főtervezője, Herbert Diess léptette elő ebbe a pozícióba, elődje Michael Mauer pedig a Porschéhoz került és ott kapott hasonló pozíciót. Ezt, még ha technikailag kisebb pozíció is, a sportmárka presztízse és az ezzel járó felelősség miatt lefokozásnak semmiképp nem tekintenénk, de Diess úgy érezte más irány kell az autógyártónak.

Ezzel a döntéssel állítólag többen nem voltak boldogok, így a Handelsblatt szerint házon belül nem okoz túl nagy meglepetést, hogy Zycoriát január 1-el elküldik.

A Volkswagen időközben sajtóközleményben is megerősítette az értesülést, azonban, a kötelező jellegű „köszönjük az eddigi nagyszerű munkát” körökön túl szűkszavúan csak annyit írnak, hogy a szakember a cégen kívül folytatja pályafutását.

Trinity helyett érkezik a VW ID. Golf?

Zycoria felügyelte többek között a Golf VI., VII. és VIII. generációjának dizájnmunkálatait, és ő felelt az új ID család megjelenésért is.

A Handelsblatt úgy tudja, leginkább az utóbbival nem volt megelégedve az új vezetés, illetve állítólag a szaksajtó és az ügyfelek is csúnyának találták az autók megjelenését.

Hogy ebből mi igaz azt nem tudjuk, de az ID. 3 közelgő faceliftje kapcsán kifejezetten a márka vezetése kérésére cserélték a játékosabb dizájnelemeket komolyabb kinézetre.

Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról

A Csoport vezérigazgatója állítólag a 61 éves főtervező számlájára írta, hogy – szerinte – a Volkswagen márka autói nem eléggé egységes kinézetűek, nincs egy átívelő, jól azonosítható dizájnnyelvezet. Ezért a jövőben az elektromos modellek jobban fognak hasonlítani belsőégésű motoros testvéreikre, így az ID. 7 is többet örököl majd a Passattól, mint azt korábban tervezték.

Most régi-új vezetőt kap a dizájn csapat, ugyanis Michael Mauer ül vissza korábbi székébe, és közvetlenül Bluménak fog jelenteni – de továbbra is megtartja pozícióját a Porschénál. A Handelsblatt ugyanakkor emlékeztet arra, hogy az autók megjelenését a gyártás előtt úgy két évvel befagyasztják, azon további változtatások már nem igazán lehetségesek, így Mauer inkább majd csak az újabb modellekbe tud beleszólni.

Biztosítják a minőséget

Az ID sorozattal kapcsolatosan egy másik korábbi kritika a minőség, elsősorban a beltér anyaghasználata volt, és a lap ennek a számlájára írja, hogy menesztik Frank Welschet is, aki a Csoport minőségbiztosítási vezetője volt. Welsch sem marad a cégnél, nyugdíjba vonul, bár még csak 58 éves.

Helyét Michael Neumayer veszi át, aki 1986 óta dolgozik a cégcsoportnál és eddig az Audi minőségbiztosításáért felelt. Mauerhez hasonlóan ő is megtartja korábbi pozícióját is.

Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét

A német lap szerint ezek a lépések tovább erősítik az Audi és a Porsche befolyását a felsővezetésben és a Volkswagen márkán belül is. A vállalat egyébként felosztotta a konszernen belül főbb átívelő területeket is. Eszerint a Volkswagen márka felel a beszerzésért és a gyártásért, az Audi az értékesítésért és a minőségbiztosításért, míg a Porschénél lesz a fejlesztések és a dizájn vezető szerepe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.