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 Az utóbbi időben komoly változtatásokat hajtott végre a Volkswagen új felsővezetése – természetesen főként Oliver Blume a Csoport új feje, és Thomas Schäfer a központi márka irányítója. Ezek között kiemelt figyelmet kapott, hogy a jövő Volkswagenjeinek zászlóshajója, a Trinity jelenlegi dizájnját kidobták, és visszaküldték a csapatot a tervezőasztalhoz, miközben az Audi következő generációja, az Artemis teljesen új irányt vesz. De nem ez volt az első ilyen szokatlan lépés idén, hiszem már márciusban kiderült, hogy a 2025-re tervezett ID. Life (ID. 2) terveit is kukázta az akkori CEO, Herbert Diess. Most úgy néz ki, a főtervező viheti el a balhét, de nem csak őt küldték el a cégtől. Az elődöm embere Klaus Zyciora 2020 tavasza óta volt a Volkswagen Csoport főtervezője, Herbert Diess léptette elő ebbe a pozícióba, elődje Michael Mauer pedig a Porschéhoz került és ott kapott hasonló pozíciót. Ezt, még ha technikailag kisebb pozíció is, a sportmárka presztízse és az ezzel járó felelősség miatt lefokozásnak semmiképp nem tekintenénk, de Diess úgy érezte más irány kell az autógyártónak.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQxJnV0bV9jYW1wYWlnbj1ldjN2aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1faWQ9ZXYzIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5raWEuY29tL2h1L21vZGVsbGVrL2V2My9iZW11dGF0by8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dDEmdXRtX2NhbXBhaWduPWV2M3ZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD1ldjMnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2tpYS12aWxsYW55YXV0b3Nvay1jdXRvdXQtMDEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9raWEtdmlsbGFueWF1dG9zb2stY3V0b3V0LTAxLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Ezzel a döntéssel állítólag többen nem voltak boldogok, így a Handelsblatt szerint házon belül nem okoz túl nagy meglepetést, hogy Zycoriát január 1-el elküldik. A Volkswagen időközben sajtóközleményben is megerősítette az értesülést, azonban, a kötelező jellegű „köszönjük az eddigi nagyszerű munkát” körökön túl szűkszavúan csak annyit írnak, hogy a szakember a cégen kívül folytatja pályafutását. Trinity helyett érkezik a VW ID. Golf? Zycoria felügyelte többek között a Golf VI., VII. és VIII. generációjának dizájnmunkálatait, és ő felelt az új ID család megjelenésért is. A Handelsblatt úgy tudja, leginkább az utóbbival nem volt megelégedve az új vezetés, illetve állítólag a szaksajtó és az ügyfelek is csúnyának találták az autók megjelenését. Hogy ebből mi igaz azt nem tudjuk, de az ID. 3 közelgő faceliftje kapcsán kifejezetten a márka vezetése kérésére cserélték a játékosabb dizájnelemeket komolyabb kinézetre. Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról A Csoport vezérigazgatója állítólag a 61 éves főtervező számlájára írta, hogy – szerinte – a Volkswagen márka autói nem eléggé egységes kinézetűek, nincs egy átívelő, jól azonosítható dizájnnyelvezet. Ezért a jövőben az elektromos modellek jobban fognak hasonlítani belsőégésű motoros testvéreikre, így az ID. 7 is többet örököl majd a Passattól, mint azt korábban tervezték. Most régi-új vezetőt kap a dizájn csapat, ugyanis Michael Mauer ül vissza korábbi székébe, és közvetlenül Bluménak fog jelenteni – de továbbra is megtartja pozícióját a Porschénál. A Handelsblatt ugyanakkor emlékeztet arra, hogy az autók megjelenését a gyártás előtt úgy két évvel befagyasztják, azon további változtatások már nem igazán lehetségesek, így Mauer inkább majd csak az újabb modellekbe tud beleszólni. Biztosítják a minőséget Az ID sorozattal kapcsolatosan egy másik korábbi kritika a minőség, elsősorban a beltér anyaghasználata volt, és a lap ennek a számlájára írja, hogy menesztik Frank Welschet is, aki a Csoport minőségbiztosítási vezetője volt. Welsch sem marad a cégnél, nyugdíjba vonul, bár még csak 58 éves. Helyét Michael Neumayer veszi át, aki 1986 óta dolgozik a cégcsoportnál és eddig az Audi minőségbiztosításáért felelt. Mauerhez hasonlóan ő is megtartja korábbi pozícióját is. Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét A német lap szerint ezek a lépések tovább erősítik az Audi és a Porsche befolyását a felsővezetésben és a Volkswagen márkán belül is. A vállalat egyébként felosztotta a konszernen belül főbb átívelő területeket is. Eszerint a Volkswagen márka felel a beszerzésért és a gyártásért, az Audi az értékesítésért és a minőségbiztosításért, míg a Porschénél lesz a fejlesztések és a dizájn vezető szerepe. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!