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
auto
2024. 07. 27. szombat

Nagyot nő az Opel Mokka-e hatótávja

Jelentősen, mintegy 20%-kal nő a tisztán elektromos Opel Mokka-e hatótávja, így a WLTP mérési ciklus szerint már 406 kilométeres távot tehetünk meg tele akkuval indulva. A villanymotor teljesítménye és az akku kapacitása is nagyobb lesz a frissítést követően.

A korábbi 50 kWh-s helyett 54 kWh-s akkumulátort építenek a Mokka-e padlójába, a motor teljesítménye pedig 156 lóerőre növekszik, a nyomaték 260 Nm, azaz vélhetően ugyanazt a rendszert kapja meg a Mokka, amely a közelmúltban bemutatkozott, kombi karosszériával is piacra kerülő tisztán elektromos Astrát vagy a szeptemberben leleplezett Peugeot 308-at is mozgatja

Bemutatkozott az elektromos Astra – kombi is lesz belőle

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

A 338 kilométerről 406-ra, azaz 20%-kal növekvő hatótávhoz az akkumulátor kapacitása csupán 8%-kal lett nagyobb, ami arra utal, hogy a Stellantis új hajtásrendszere lényegesen hatékonyabb lesz a még a PSA korszakban bemutatkozott korábbi rendszernél.

Ennek megfelelően az új Mokka hivatalos fogyasztási értéke is javult, 15,2 kWh/100 km. Érdekességképp érdemes összevetni a Peugeot 308-ra megadott 12,7 kWh/100 km értékkel, amennyiben a hajtásrendszerben egyéb eltérés nincs, ennyivel kérhet többet a magasabb karosszéria, azat B-SUV kategória egy C szegmensbe sorolható ötajtósnál. Az aerodinamika lehet annak is az oka, hogy a Mokka végsebességét a gyártó 150 km/h-ban korlátozza, miközben az Astra akár 170 km/h sebességre is képes.

Itt az új elektromos Peugeot

A nagyobb akkut továbbra is teljes mértékben a padló alá építik be, így helykínálat tekintetében nincs különbség az elektromos és a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek között. A maximális töltési teljesítmény az 54 kWh-s akkuval továbbra is 100 kW, a 80%-ra töltéshez kb. fél óra szükséges. A fedélzeti töltő, azaz az AC töltés maximális teljesítménye 11 kW.

Az Opel kínálatában a Mokka-e volt az első olyan modell, amely már a bemutatása pillanatától elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal is a belsőégésű erőforrások mellett. A kínálat egyértelműen találkozott a piaci igényekkel, ugyanis vásárlók meglepően magas aránya választja az elektromos változatot: a német piacon novemberben a Mokka vásárlók 65%-a az akkumulátoros-elektromos verzió mellett döntött. A takarékosabb, nagyobb hatótávú hajtáslánccal vélhetően méginkább vonzó alternatíva lesz a tisztán elektromos Mokka.

A tisztán elektromos Mokkáról további részletek, igaz még a korábbi hajtásrendszerrel, az alábbi tesztben olvashatók.

Villanyautó teszt: Opel Mokka-e

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.