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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Leleplezték az új Konát

A Hyundai tegnap bemutatta a népszerű Kona új generációs, futurisztikus dizájnját. Az újdonság négy változatban kerül piacra, teljesen elektromos, hibrid, belsőégésű motoros, valamint sportos N Line változatban, melyek bár közös alapokra épülnek, mindegyik egyedi stílust kap.

A Hyundai az első tisztán elektromos Kona bemutatásával alaposan felkavarta az állóvizet. A nettó 64 kWh kapacitású akkumulátornak és a hatékony hajtásrendszernek köszönhetően olyan hatótávot kínált, amely akkoriban csak a jóval magasabb áron kapható Teslákkal volt elérhető. Bár a műszaki alapok még a mai mezőnyben is versenyképesek, elérkezett a megújulás ideje.

A most megismert információk alapján a megújulás elsősorban a méretek növekedésében, és a dinamikusabb, modernebb stílusban érzékelhető. Az új modell 4355 mm hosszú, amely 150 mm-es növekedés az előző generációhoz képest. A szélesség 25 mm-rel, a tengelytáv pedig 60 mm-rel nőtt. Ennek köszönhetően az autó tágasabb „életteret” kínál.

Az olyan járművek esetén, amelyet többféle hajtáslánccal kínálnak, általában a hagyományos erőforrású változattal indul a tervezés. A Kona esetében fordítva történt: alapvetően egy elektromos autót terveztek, majd ezt a verziót alakították a belsőégésű, a hibrid erőforrás, valamint az N Line modell igényeihez.

Az orr-rész tervezésénél létfontosságú szempont volt az aerodinamika. Az elektromos változaton az elektromos Hyundai modellekhez idomulva pixeles stílust kapott az autó elejét meghatározó Horizon Lamp, ezzel tovább erősítve az autó jellegzetes karakterét. A SUV stílust, a robusztus kialakítást a kerékív burkolatai is hangsúlyozzák.

Az elektromos változatot a hűtőrács helyét burkoló pixelgrafikus részlet, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák kialakítása, valamint az opcionális fekete oldalsó tükrök és tető különbözteti meg az egyéb hajtásrendszerekkel szerelt Konáktól.

A tágas belső „életteret” vezető-orientált és praktikus funkciók határozzák meg. A koreai gyártó elektromos autóiból ismert univerzális architektúra sportos elrendezést és lebegő vízszintes C-Pad-et kínál, hogy kiemelje a Kona vékony és széles belső terét, sokoldalú teret biztosítva a vezető és az utasok számára. A Konába is megérkezett a 12,3 hüvelykes dupla kijelzőt tartalmazó lebegő-modul, az élményt a környezeti világítás fokozza. A hátsó üléssor a Kona 21. századi városi esztétikáját erősítve kombinálja a maximális használhatóságot, az egyedülálló lakótér-élményt, valamint a kényelmet.

A Kona további részleteit a következő hónapokban hozzák nyilvánosságra.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.