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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Kia legfőbb márkaüzenete szerint „Mindannyiunkban ott van az inspiráció!” A vállalat a sikeres FIFA World Cup 2022 után sem áll le a globális sportrajongók inspirálásával és máris a közelgő 2023-as Ausztrál Open nyílt teniszbajnokságra koncentrál.

EV6 GT-Line az Al Bayt Stadium-nál

Célok és számok

A Kia az idei focivilágbajnokság egyik fő szponzora volt. Digitális megjelenései minden egyes mérkőzésen folyamatosan láthatóak voltak többszáz millió kivetítőn és különböző képernyőkön. A márka fő célja az volt, hogy összehozza a különböző országok szurkolóit, valamint népszerűsítse az elektromobilitást azokban a régiókban, ahol ez még gyermekcipőben sem jár.

A  világbajnokság alatt a Kia összesen 297 gépkocsit és 70 autóbuszt használt arra, hogy megkönnyítse a játékosok, a játékvezetők, a FIFA vezetőség és a lebonyolító személyzet biztonságos és kényelmes mobilitását. A flottában 30 db EV6 GT-Line, 30 db Sorento Plug-in Hybrid és 20 db Niro Plug-in Hybrid is aktív szerepet vállalt, így összesen 80 db környezetbarát Kia működött közre, ami azt jelenti, hogy a teljes flotta közel 22%-a környezetbarát volt.

Az EV6 GT-Line bevetése különösen jelentős és kettős értékkel bírt, tekintve, hogy ez volt a Kia első tisztán elektromos járműve, amelyet valaha is FIFA világbajnokságon használtak. Emellett ez a jármű próbálta kifejezni a Kia globális fenntartható tevékenységét is a Közel-Keleten, ahol a környezetbarát járművek jelenleg még kevésbé népszerűek a hagyományos társaikkal szemben.

Hagyományos meghajtású Kia Telluride az Al Thumama Stadium-nál

Inspiráció Kia módra

Az vb-re a Kia és a FIFA elkészítette az „Út az inspirációhoz” című dokumentumfilmet, amely már elérhető a FIFA OTT platformján, a FIFA+-on. A közel 35 perces filmben olyan legendás játékosok, mint Mikaël Silvestre (Franciaország) és Nigel de Jong (Hollandia) segítenek Adam Hunt nemzetközi sportműsor-vezetőnek, hogy az EV6 GT-Line-nal ne tévedjen el Katarban. A filmet ITT lehet megnézni.

Mindemellett a Kia számára az esemény kiváló alkalmat biztosított ahhoz, hogy jövőbeni koncepcióját az igazi nyilvánosságnak is megmutassa. A FIFA Fan Festivalon felállított „Ground of Inspiration” márkastandon ugyanis kiállították a 2021-es Los Angeles-i Autókiállításon, valamint a 2022-es Busan Motor Show-n már bemutatott Kia EV9 Conceptet.

De további ikonikus Kia modellek is megjelentek a világbajnokság különböző helyszínein, köztük az EV6 GT, minden idők legerősebb Kia szériaautója 576 LE teljesítményével és 3,5 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára gyorsuló teljesítményével az Al Bayt Stadionban, valamint a Sportage a Khalifa International Stadiumban.

Kia Concept EV9 a ‘Ground of Inspiration‘ márkastandján.

Ezeket nemcsak a tornára kilátogató több millió szurkoló láthatta, hanem az a 39 nemzetből érkező 250 vendég is, akiket a Kia kiválasztott, hogy az „Út az inspirációhoz” program keretében személyesen is megtekinthessenek egy-egy mérkőzést. A vendégek között voltak kereskedők, üzleti partnerek, jelenlegi és leendő ügyfelek és tartalomkészítők. A pályán eközben mintegy 17 ország 64 tehetséges fiatal labdarúgóját is meghívták a világbajnokságra, hogy a Kia hivatalos meccslabda-hordozójaként egyszeri és felejthetetlen élményben legyen részük.

Kia hivatalos mérkőzéslabda-hordozó

Chang Sung Ryu, a KIA CX- ért (Ügyfélélményért) felelős vezető alelnöke így nyilatkozott:

A FIFA 2022 világbajnokság minden elemének sikere – a Kia márkaaktivitásától kezdve a torna zökkenőmentes lebonyolításán át a pálya legvarázslatosabb és legemlékezetesebb pillanataiig – azokon az egyéneken múlik, akiket arra inspiráltak, hogy csapatként összefogjanak egy magasabb cél érdekében. Mi is ebben a szellemben tekintünk előre a sport világában szőtt partneri kapcsolatainkban, amelyek számos lehetőséget biztosítanak a Kia jelenének és jövőjének megtapasztalására és a mozgalmunkhoz való csatlakozásra.”

A foci világbajnokság a Kia szempontjából mostanra sikeresen lezárult, a márka pedig már a jövőbeni mérföldkőnek számító sportesemények és hasonló globális vonzerővel bíró helyszínek felé tekint. Inspiráló és kreatív mozgalma a 2023 januárjában megrendezésre kerülő Australian Openen folytatódik.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.