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
auto
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A Giga Berlin idén márciusban, a Giga Texas pedig egy hónappal később áprilisban kezdte meg a sorozatgyártást. Amikor teljesen kiépül majd a gyártókapacitás, évi fél-félmillió, azaz nagyjából heti 10-10 ezer Model Y gördülhet ki majd a két gyár kapuján. Az első év végére ennek a gyártási kapacitásnak a fele volt a cél – ez nem lesz meg, de nem tűnik túl nagynak az elmaradás.

Pár napon belül jelentettek új csúcsot mindkét üzemből.

Az év elején

Berlinben március közepén kezdődött a sorozatgyártás, és nagyjából három hónappal később júniusban érték el a heti ezres tempót, majd újabb három hónappal később szeptember végén a heti kétezret. 

Most két és fél hónappal később, december közepén sikerül megugrani a heti háromezer autós küszöböt a német üzemben, a tempó pedig innen elvileg gyorsulni fog.

A gyárban jelenleg heti öt napot, két műszakban dolgoznak, de helyi informátorok szerint már ezen a héten elindult a harmadik műszak a logisztikai területen, egy hónap múlva, január közepén pedig a gyártás is követi majd ezt. Így nagyjából egy jó hónap múlva már heti öt napon át három műszakban dolgoznak majd, és akár 4500 autó is készülhet így hetente.

A heti ötezres tempóhoz azonban állítólag kell majd a szombati termelés bevezetése is.

Kínai segítséggel

Texas nagyon hasonló tempóban halad, mint Berlin. Áprilisban kezdődött a termelés, a heti ezer autót pedig augusztus 20-án érték el. A gyártást hátráltatta az új 4680-as akkucellák előállításának sebessége, de előkerült a B terv, és amióta párhuzamosan gyártják a régebbi, 2170-esekkel is az autókat, felgyorsult a tempó.

Hivatalos kétezres mérföldkövet nem osztottak meg Texasból, de most december közepén itt is meglett a heti 3000 autó.

A hírek szerint a gyártás további növeléséhez kínai segítség érkezett, Tom Zhu, a vállalat kínai területi vezetője segít Austinban replikálni Sanghaj sikerét.

Ha nem ütköznek újabb akadályba, akkor, becslésünk szerint Berlinnel hasonló ütemben, jövő év elején, február-március magaságában érhetik el az éves negyedmilliós gyártási ütemet.

Távozik Musk a Tesla éléről?

Mexikó és Fremont

A Tesla gyártáshoz kapcsolódóan van még két rövid hírünk, amelyeket érdemes megemlíteni.

Az egyik Mexikóból érkezett, ugyanis állítólag még idén bejelenthetik, hogy itt épül majd a Tesla következő gyára. Hasonló hírek korábban érkeztek Kanadából is, és Korea is nagyon szeretné ha náluk gyártana az autógyártó. Nemsokára kiderülhet melyik pletyka volt igaz a sok közül.

A másik hír Fremontot illeti. A helyi városházához beérkezett építési engedély-kérelmek ugyanis arról árulkodnak, hogy újabb könnyűszerkezetes csarnok – sátor – készül a gyár zsúfolt területén, amely jövő májusig áll majd ideiglenes szolgálatba. De nem is ez az igazi hír, hanem a szerkezet építésének oka: a gyárépületből átmenetileg ki kell költöztetniük a Model 3 gyártásának egy részét, a csarnokban ugyanis munkálatok folynak majd, a Highland projekt előkészítése kapcsán.

A Highland a következő Model 3 frissítés belső kódneve.

Jövőre teljesen megújulhat a Tesla Model 3

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.