A kínai Contemporary Amperex Technology Company Ltd (CATL) és a Ford Motor Company helyi jelentések szerint új partnerséget fontolgatnak egy akkumulátorgyártó üzem építésére az Egyesült Államokban, hogy kielégítsék az elektromos járművek iránti növekvő keresletet a régióban. Az együttműködés keretein belül a világ legnagyobb akkumulátorgyártója kihasználhatja azt az új amerikai jogszabályt, mely lehetővé teszi a közvetlen külföldi tőkebefektetést és még adókedvezményeket is biztosít. A két vállalat a hírek szerint Michigan és Virginia államot vette górcső alá a több milliárd dolláros üzem lehetséges helyszíneként és állítólag olyan új üzleti megállapodást vizsgálnak, amely a közelmúltban elfogadott inflációcsökkentő törvény (IRA) szerinti adókedvezményeket biztosítana számukra anélkül, hogy az USA és Kína közötti politikai érzékenységet felborítaná. A létesítmény lítium vasfoszfát akkumulátorokat gyártana a Ford számára.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 A kínai kormány nyomására a CATL az év elején felfüggesztette az új észak-amerikai gyártóüzem építésére vonatkozó terveit, válaszul Nancy Pelosi, az amerikai képviselőház elnökének tajvani útjára – amely feszültté tette a világ két legnagyobb gazdasága közötti kapcsolatokat. A hírek szerint most egy új partnerségi struktúráról tárgyalnak, amelynek értelmében a Ford az üzem 100%-os tulajdonosa lenne, beleértve az épületet és a kapcsolódó infrastruktúrát, míg a CATL üzemeltetné a gyárat, és megtartaná gyártási és terméktechnológiáit. Ez lehetővé tenné, hogy a létesítmény az új inflációcsökkentő törvény (IRA) értelmében adójóváírásra jogosult legyen, míg a CATL-nek nem kellene közvetlenül befektetnie az üzembe. lítium vasfoszfát akkumulátor felépítése | forrás: Sino Voltaics A két gigacég más lehetőségeket is mérlegel, amelyek hosszú távon biztosítanák a CATL számára a jelenlétet a gyorsan növekvő amerikai elektromos autó piacon. A Ford már stratégiai partnerségben áll a dél-koreai SK On akkumulátorgyártóval is. A két vállalat BlueOval SK néven új közös vállalatot alapított, amely 11,5 milliárd dollárt tervez befektetni két akkumulátorgyár építésébe az USA-ban, amelyek együttes termelési kapacitása évi 140 GWh. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!