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
auto
2024. 04. 23. kedd

A Fordon keresztül szerezne olcsón piacot a CATL Amerikában

elektromosautó-akkumulátor

A kínai Contemporary Amperex Technology Company Ltd (CATL) és a Ford Motor Company helyi jelentések szerint új partnerséget fontolgatnak egy akkumulátorgyártó üzem építésére az Egyesült Államokban, hogy kielégítsék az elektromos járművek iránti növekvő keresletet a régióban. Az együttműködés keretein belül a világ legnagyobb akkumulátorgyártója kihasználhatja azt az új amerikai jogszabályt, mely lehetővé teszi a közvetlen külföldi tőkebefektetést és még adókedvezményeket is biztosít.

A két vállalat a hírek szerint Michigan és Virginia államot vette górcső alá a több milliárd dolláros üzem lehetséges helyszíneként és állítólag olyan új üzleti megállapodást vizsgálnak, amely a közelmúltban elfogadott inflációcsökkentő törvény (IRA) szerinti adókedvezményeket biztosítana számukra anélkül, hogy az USA és Kína közötti politikai érzékenységet felborítaná. A létesítmény lítium vasfoszfát akkumulátorokat gyártana a Ford számára.

A kínai kormány nyomására a CATL az év elején felfüggesztette az új észak-amerikai gyártóüzem építésére vonatkozó terveit, válaszul Nancy Pelosi, az amerikai képviselőház elnökének tajvani útjára – amely feszültté tette a világ két legnagyobb gazdasága közötti kapcsolatokat.

A hírek szerint most egy új partnerségi struktúráról tárgyalnak, amelynek értelmében a Ford az üzem 100%-os tulajdonosa lenne, beleértve az épületet és a kapcsolódó infrastruktúrát, míg a CATL üzemeltetné a gyárat, és megtartaná gyártási és terméktechnológiáit. Ez lehetővé tenné, hogy a létesítmény az új inflációcsökkentő törvény (IRA) értelmében adójóváírásra jogosult legyen, míg a CATL-nek nem kellene közvetlenül befektetnie az üzembe.

lítium vasfoszfát akkumulátor felépítése | forrás: Sino Voltaics

A két gigacég más lehetőségeket is mérlegel, amelyek hosszú távon biztosítanák a CATL számára a jelenlétet a gyorsan növekvő amerikai elektromos autó piacon.

A Ford már stratégiai partnerségben áll a dél-koreai SK On akkumulátorgyártóval is. A két vállalat BlueOval SK néven új közös vállalatot alapított, amely 11,5 milliárd dollárt tervez befektetni két akkumulátorgyár építésébe az USA-ban, amelyek együttes termelési kapacitása évi 140 GWh.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.