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 „Lépésről lépésre minden telephelyünket a jövőbe vezetjük. Nem akarunk önálló világítótorony-projekteket zöldmezős területeken. Inkább a meglévő üzemeinkbe fektetünk be, hogy azok ugyanolyan hatékonyak és rugalmasak legyenek, mint az újonnan épült gyárak vagy zöldmezős üzemek. Az Audi által választott út hozzájárul az erőforrások megőrzéséhez, és felgyorsítja a fenntartható prémium mobilitás szolgáltatójává való átalakulásunkat” – olvashatók Gerd Walker, az Audi termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagjának szavai a gyártó azon közleményében, melyben a gyárhálózat elektromos autók termelésére való felkészítésének stratégiáját mutatja be. Az Audi 2026-tól már csak tisztán elektromos autómodelleket fog piacra dobni globálisan, 2033-ra pedig fokozatosan kivezeti minden belsőégésű motoros modelljét a kínálatból. Ahhoz, hogy ez az átállás zökkenőmentes legyen, és a vásárlók számára megfelelő termékkínálatot tudjon nyújtani a vállalat, az úgynevezett 360factory stratégia keretében valamennyi gyárában készülnek majd villanyautók 2029-re. Az Audi e-tron GT gyártása a Böllinger Höfe üzemben Jelenleg két Audi-gyár, a Böllinger Höfe és a brüsszeli üzem gyárt tisztán elektromos autót, a jövő évtől pedig az Audi Q6 e-tron lesz az első teljesen elektromos modell, amely legördül az ingolstadti gyártósorról. Ezután fokozatosan beindul a teljesen elektromos autók gyártása Neckarsulmban, San José Chiapában és Győrben is. 2029-ben minden gyártóüzem legalább egy villanyautót fog gyártani. A helyi viszonyoktól függően pedig a még a kínálatban lévő hagyományos vagy hibrid modellek gyártását a következő évtized elejére fokozatosan leállítják.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 Akkupakk-összeszerelés Brüsszelben Új üzemek csak ott épülnek, ahol további kapacitásra van szükség, mint például Kínában, ahol az Audi és partnere, a FAW jelenleg egy telephelyet épít Changchunban a PPE (Premium Platform Electric) technológiai platformon alapuló modellek gyártásához. Az építkezés 2024 végére fejeződik be, és ez lesz az első olyan autógyár Kínában, ahol csak a teljesen elektromos Audi modellek gördülnek le a sorról. A 360factory stratégia egyébként nem csupán az elektromosításról szól, hanem a gyártási folyamat fejlesztéséről is. A vállalat azt reméli, hogy 2033-ra a mostani felére csökkennek a gyárakhoz köthető költségek, ezt pedig a komplexitás csökkentésével kívánják elérni. Fontos szerepe lesz a digitalizációnak is, például a helyi szerverek által biztosított Edge Cloud 4 Production megoldásoknak. Jelentős fejlesztések várhatóak a fenntarthatóság terén is, továbbá azon is dolgozni fog az Audi, hogy még vonzóbb munkáltató váljon, így jelenleg még rugalmasabb munkaórákra épülő koncepción dolgozik. Elkezdődött az Audi Q8 e-tron sorozatgyártása Az Audi első teljesen átfogó „360gyáraként” az ingolstadti létesítmény mutatja majd az utat a többi üzem fokozatos átalakításához világszerte. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!