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
auto
2024. 03. 29. péntek

Az Audi teljes gyárhálózata átáll elektromos autókra

Lépésről lépésre minden telephelyünket a jövőbe vezetjük. Nem akarunk önálló világítótorony-projekteket zöldmezős területeken. Inkább a meglévő üzemeinkbe fektetünk be, hogy azok ugyanolyan hatékonyak és rugalmasak legyenek, mint az újonnan épült gyárak vagy zöldmezős üzemek. Az Audi által választott út hozzájárul az erőforrások megőrzéséhez, és felgyorsítja a fenntartható prémium mobilitás szolgáltatójává való átalakulásunkat” – olvashatók Gerd Walker, az Audi termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagjának szavai a gyártó azon közleményében, melyben a gyárhálózat elektromos autók termelésére való felkészítésének stratégiáját mutatja be.

Az Audi 2026-tól már csak tisztán elektromos autómodelleket fog piacra dobni globálisan, 2033-ra pedig fokozatosan kivezeti minden belsőégésű motoros modelljét a kínálatból. Ahhoz, hogy ez az átállás zökkenőmentes legyen, és a vásárlók számára megfelelő termékkínálatot tudjon nyújtani a vállalat, az úgynevezett 360factory stratégia keretében valamennyi gyárában készülnek majd villanyautók 2029-re.

Az Audi e-tron GT gyártása a Böllinger Höfe üzemben

Jelenleg két Audi-gyár, a Böllinger Höfe és a brüsszeli üzem gyárt tisztán elektromos autót, a jövő évtől pedig az Audi Q6 e-tron lesz az első teljesen elektromos modell, amely legördül az ingolstadti gyártósorról. Ezután fokozatosan beindul a teljesen elektromos autók gyártása Neckarsulmban, San José Chiapában és Győrben is. 2029-ben minden gyártóüzem legalább egy villanyautót fog gyártani. A helyi viszonyoktól függően pedig a még a kínálatban lévő hagyományos vagy hibrid modellek gyártását a következő évtized elejére fokozatosan leállítják.

Akkupakk-összeszerelés Brüsszelben

Új üzemek csak ott épülnek, ahol további kapacitásra van szükség, mint például Kínában, ahol az Audi és partnere, a FAW jelenleg egy telephelyet épít Changchunban a PPE (Premium Platform Electric) technológiai platformon alapuló modellek gyártásához. Az építkezés 2024 végére fejeződik be, és ez lesz az első olyan autógyár Kínában, ahol csak a teljesen elektromos Audi modellek gördülnek le a sorról.

A 360factory stratégia egyébként nem csupán az elektromosításról szól, hanem a gyártási folyamat fejlesztéséről is. A vállalat azt reméli, hogy 2033-ra a mostani felére csökkennek a gyárakhoz köthető költségek, ezt pedig a komplexitás csökkentésével kívánják elérni. Fontos szerepe lesz a digitalizációnak is, például a helyi szerverek által biztosított Edge Cloud 4 Production megoldásoknak. Jelentős fejlesztések várhatóak a fenntarthatóság terén is, továbbá azon is dolgozni fog az Audi, hogy még vonzóbb munkáltató váljon, így jelenleg még rugalmasabb munkaórákra épülő koncepción dolgozik.

Elkezdődött az Audi Q8 e-tron sorozatgyártása

Az Audi első teljesen átfogó „360gyáraként” az ingolstadti létesítmény mutatja majd az utat a többi üzem fokozatos átalakításához világszerte.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.