Las Vegasban, a CES 2023 elektronikai szakkiállításon bemutatkozott a Peugeot Inception, mely technológiáját és megjelenését tekintve is egyedülálló és úttörő a Stellantis autógyártó csoportban. A tisztán elektromos meghajtású tanulmányautó – mely az első termék a nemrég kinevezett új főtervező, Matthias Hossann vezetése alatt – egy radikális irányváltást hirdet a márka jövőben érkező villanyautóinak dizájnjában. Az Inception látványosan ráfekszik az útra, a teteje mindössze 1340 mm magasságban húzódik, hosszúságra és szélességre viszont kifejezetten nagy az autó a maga 5 x 2,1 méterével. A tekintélyes dimenziókkal a Peugeot a vadonatúj elektromos padlólemez rugalmasságát igyekszik hangsúlyozni – ez a moduláris STLA kerül majd az évtized közepétől kezdődően számos villanyautó alá a Stellantis csoporton belül. Az Inception az STLA nagy méretű változatát használja, de készül belőle közepes és kis verzió is, valamint egy úgynevezett Frame konfiguráció, amelyre a haszongépjárműveket építik majd, például a Ram villanyautóját.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 A Peugeot koncepcióautója 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagból nyeri az energiát, egy töltéssel mintegy 800 kilométert tudna megtenni a gyártó elmondása alapján. A 800V-os rendszernek köszönhetően percenként 30 kilométerre elegendő elektromosságot is fel tud venni az aksi, ráadásul mindezt vezeték nélkül, indukciós technológiával – állítja a Peugeot –, de ennek a töltési megoldásnak a bevezetését sorozatgyártású autókra nem erősítette meg a vállalat. Az Inception kerekeit két villanymotor mozgatja együttesen 500 kW (680 lóerő) teljesítménnyel, így az autó majdnem kétszer olyan erős, mint a márka legnagyobb teljesítményű utcai modellje, a 360 lóerős 508 PSE. Nulláról száz kilométer/órára akár 3 másodperc alatt is fel tud gyorsulni. A tervezők eltávolították a kormányoszlopot, helyette a manapság már nem annyira új keletű „steer-by-wire” elektronikai rendszert integrálták, és ez valószínűleg egyike lesz azoknak az újításoknak, amelyek a közeljövőben megjelennek a Peugeot utcai autóin. Az Inceptiont a Peugeot védjegyévé vált i-Cockpit felújított változata vezérli, amely az érintésérzékeny kezelőszervekre koncentrál. A videójátékok által inspirált Hypersquare vezérlőrendszert egy rugalmas képernyővel kombinálják a háttérben, amely 360°-ban jeleníti meg a vezetési vagy infotainment információkat. Ki kell emelni, hogy az Inception nem kerül gyártásba ebben a formában, azonban mind a hajtástechnológia, mind a dizájn terén inspirációként szolgál a márka 2025-től megjelenő STLA padlólemezes modelljei számára. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!