A Mazda pénteken Brüsszelben bemutatja az MX-30 bolygódugattyús (Wankel) motorral támogatott plug-in hibrid változatát. Az újdonság mellett az autógyártó márkajelzése is megújul. A Mazda MX-30 tisztán elektromos változatát a minőségi kidolgozása és remek töréstesztje ellenére számos kritika érte a viszonylag kis akkumulátor kapacitás, így csekély hatótáv miatt, ugyanakkor a tulajdonosok imádják az autót. Jó hírünk van azoknak, akik kizárólag a hatótáv miatt nem választották eddig a modellt: tavasztól tölthető hibrid változatban is elérhető lesz az autó az európai piacon. Az MX-30 PHEV bemutatásával a gyártó egy régi örökségét is újraéleszti: bolygódugattyús benzinmotorral meghajtott generátor termeli majd a villamos energiát az autóban. Ilyen motor utoljára a 2012-es Mazda RX-8-ban került kereskedelmi forgalomban kapható autóba, persze akkoriban még elektromos meghajtás nélkül. A Mazda plug-in hibridnek, nem pedig hatótávnövelt elektromos autónak (REX – Range Extender) nevezi az új hajtásláncot, azonban a benzinmotor valószínűleg önállóan nem hajtja majd az autó kerekeit, csak áramot termel a villanymotor számára. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!