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 Las Vegasban, a CES 2023 elektronikai szakkiállításon bemutatkozott a Peugeot Inception, mely technológiáját és megjelenését tekintve is egyedülálló és úttörő a Stellantis autógyártó csoportban. A tisztán elektromos meghajtású tanulmányautó – mely az első termék a nemrég kinevezett új főtervező, Matthias Hossann vezetése alatt – egy radikális irányváltást hirdet a márka jövőben érkező villanyautóinak dizájnjában. Az Inception látványosan ráfekszik az útra, a teteje mindössze 1340 mm magasságban húzódik, hosszúságra és szélességre viszont kifejezetten nagy az autó a maga 5 x 2,1 méterével. A tekintélyes dimenziókkal a Peugeot a vadonatúj elektromos padlólemez rugalmasságát igyekszik hangsúlyozni – ez a moduláris STLA kerül majd az évtized közepétől kezdődően számos villanyautó alá a Stellantis csoporton belül. Az Inception az STLA nagy méretű változatát használja, de készül belőle közepes és kis verzió is, valamint egy úgynevezett Frame konfiguráció, amelyre a haszongépjárműveket építik majd, például a Ram villanyautóját.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 A Peugeot koncepcióautója 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagból nyeri az energiát, egy töltéssel mintegy 800 kilométert tudna megtenni a gyártó elmondása alapján. A 800V-os rendszernek köszönhetően percenként 30 kilométerre elegendő elektromosságot is fel tud venni az aksi, ráadásul mindezt vezeték nélkül, indukciós technológiával – állítja a Peugeot –, de ennek a töltési megoldásnak a bevezetését sorozatgyártású autókra nem erősítette meg a vállalat. Az Inception kerekeit két villanymotor mozgatja együttesen 500 kW (680 lóerő) teljesítménnyel, így az autó majdnem kétszer olyan erős, mint a márka legnagyobb teljesítményű utcai modellje, a 360 lóerős 508 PSE. Nulláról száz kilométer/órára akár 3 másodperc alatt is fel tud gyorsulni. A tervezők eltávolították a kormányoszlopot, helyette a manapság már nem annyira új keletű „steer-by-wire” elektronikai rendszert integrálták, és ez valószínűleg egyike lesz azoknak az újításoknak, amelyek a közeljövőben megjelennek a Peugeot utcai autóin. Az Inceptiont a Peugeot védjegyévé vált i-Cockpit felújított változata vezérli, amely az érintésérzékeny kezelőszervekre koncentrál. A videójátékok által inspirált Hypersquare vezérlőrendszert egy rugalmas képernyővel kombinálják a háttérben, amely 360°-ban jeleníti meg a vezetési vagy infotainment információkat. Ki kell emelni, hogy az Inception nem kerül gyártásba ebben a formában, azonban mind a hajtástechnológia, mind a dizájn terén inspirációként szolgál a márka 2025-től megjelenő STLA padlólemezes modelljei számára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!