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
auto
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

A Shell az elmúlt években számos lépést tett annak érdekében, hogy alkalmazkodjon a közlekedési szokások átalakulásához, és üzleti hasznot teremtsen magának az elektromos autók elterjedéséből. A holland-angol multinacionális olajvállalat sorra vásárolja fel az elektromos autók töltéséhez valami úton-módon kapcsolódó cégeket. Csak hogy néhány példát említsünk: 2019-ben az energiamenedzsment-szoftverek és töltési megoldásokban jártas amerikai Greenlots került a tulajdonába, 2021-ben pedig a lámpaoszlopba integrált töltőiről ismert Ubitricity-t vette meg. Most újabb vállalattal bővült a lista.

Megvette a Shell a lámpaoszlopokba telepített töltőhálózatot

A Shell nemrég jelentette be, hogy felvásárolja az amerikai Volta Chargingot, és annak több mint 3000 töltőpontból álló teljes töltőhálózatát. A Volta Charging a nagy képernyőkkel ellátott töltőoszlopairól ismert, amelyeken reklámokat jelenítenek meg, és ezek bevételeit az ingyenes töltés fedezésére fordítják.

Már a töltőoszlopokból is a reklám folyik

Ez a stratégia nem bizonyult maradéktalanul sikeresnek, ugyanis még az egyébként gyorsan növekvő bevételek sem tudták fedezni a költségeket, és csak 2022 harmadik negyedévében például 42,5 millió dollár nettó veszteséget termelt a cég.

A Volta Charging az Egyesült Államok 31 államában van jelen többségében bevásárlóközpontok, élelmiszerboltok, gyógyszertárak, és egyéb intézményeknél telepített úgynevezett úticél-töltőkkel, de további 3400 töltőpont telepítése szerepelt a tervei között.

A megállapodás feltételei szerint a Shell USA megvásárolja az összes kereskedelmi forgalomban lévő Volta részvényt összesen körülbelül 169 millió dolláros vételáron. A vállalat ezen felül törleszti a Volta harmadik fél irányába levő adósságait is, amely nagyjából 14 millió dollárra becsülhető. Az egyesülés lezárásához a Volta részvényeseinek jóváhagyása, és egyéb hatósági jóváhagyások is szükségesek, de a tervek szerint 2023 első felében megvalósul.

Az eddigi felvásárlásaival együtt a Shell immár körülbelül 90.000 elektromos töltőpontot üzemeltet, és további 300.000 állomás érhető el roaming partnerségek révén. A cég célja, hogy 2025-ig világszerte 500.000 elektromos töltési pontot tudhasson magáénak és üzemeltessen.

A Shell is csak marketingnek használja a zöld átalakulást?

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás