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 Minden eddiginél exkluzívabb projektbe vágott bele a klasszikus autócsodák elektromos átalakításának egyik legismertebb szakértőcsapata, a Lunaz Design: a brit cég a világ egyik legritkább klasszikusát szerelte fel kibocsátásmentes hajtásrendszerrel. Régi autókat felújítani és elektromosítani világszerte népszerű divattá vált, és a Lunaz silverstone-i műhelyéből kiguruló különlegességekről már mi is beszámoltunk korábban. Ám ezúttal még a szokásosnál is egyedibb jármű tulajdonosa jelentkezett átalakításra: a Bentley S2 Continentalból ezen formájában mindössze négy darabot gyártottak – írja a Lunaz. Az 1961-ben készült kétajtós modellt eredetileg egy 6,2 literes V8-as benzinmotor hajtotta, ennek a helyére került be a brit restaurátorcég házon belül fejlesztett moduláris elektromos rendszere. Az ügyfél kérésének megfelelően a Lunaz egy 400 lóerős, 718 Nm nyomaték leadására képes hajtásláncot szerelt be, a Bentley ezzel 6,9 másodperc alatt tud álló helyzetből 96 km/h-ra gyorsulni károsanyag-emisszió nélkül. Az akkumulátor kapacitásáról, töltési teljesítményről, és hatótávról nem árult el részleteket a vállalat. A kortárs szabványoknak megfelelő kezelhetőség biztosítása érdekében a felfüggesztést az utastérből elektronikusan állítható csavarrugós szerkezetté fejlesztették. Az energia-visszanyerésre is képes fékek elöl hat-, hátul pedig négydugattyús nyergekkel működnek. A Lunaz az utasteret sem hagyta érintetlenül, de törekedett az eredeti dizájn megtartására, így a főbb változások leginkább az anyaghasználatot érintik: minden korábbi bőrfelület immár természetesen lehullott olajbogyó leveleivel cserzett bőrből készül, az utastérben és a csomagtartóban lévő szőnyeghez 100 százalékban újrahasznosított műanyag palackokból készült fonalat használták fel, és a fa felületek is teljes mértékben fenntartható erdészetből származnak. A Lunaz egyébként már korábban is dolgozott Bentley S2 Continentalon, az azonban egy négyajtós változat volt. Igazi ritkaság: oldtimer Bentley villanyhajtással 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!