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
auto
2024. 04. 19. péntek

Minden eddiginél exkluzívabb projektbe vágott bele a klasszikus autócsodák elektromos átalakításának egyik legismertebb szakértőcsapata, a Lunaz Design: a brit cég a világ egyik legritkább klasszikusát szerelte fel kibocsátásmentes hajtásrendszerrel.

Régi autókat felújítani és elektromosítani világszerte népszerű divattá vált, és a Lunaz silverstone-i műhelyéből kiguruló különlegességekről már mi is beszámoltunk korábban. Ám ezúttal még a szokásosnál is egyedibb jármű tulajdonosa jelentkezett átalakításra: a Bentley S2 Continentalból ezen formájában mindössze négy darabot gyártottak – írja a Lunaz.

Az 1961-ben készült kétajtós modellt eredetileg egy 6,2 literes V8-as benzinmotor hajtotta, ennek a helyére került be a brit restaurátorcég házon belül fejlesztett moduláris elektromos rendszere. Az ügyfél kérésének megfelelően a Lunaz egy 400 lóerős, 718 Nm nyomaték leadására képes hajtásláncot szerelt be, a Bentley ezzel 6,9 másodperc alatt tud álló helyzetből 96 km/h-ra gyorsulni károsanyag-emisszió nélkül. Az akkumulátor kapacitásáról, töltési teljesítményről, és hatótávról nem árult el részleteket a vállalat.

A kortárs szabványoknak megfelelő kezelhetőség biztosítása érdekében a felfüggesztést az utastérből elektronikusan állítható csavarrugós szerkezetté fejlesztették. Az energia-visszanyerésre is képes fékek elöl hat-, hátul pedig négydugattyús nyergekkel működnek.

A Lunaz az utasteret sem hagyta érintetlenül, de törekedett az eredeti dizájn megtartására, így a főbb változások leginkább az anyaghasználatot érintik: minden korábbi bőrfelület immár természetesen lehullott olajbogyó leveleivel cserzett bőrből készül, az utastérben és a csomagtartóban lévő szőnyeghez 100 százalékban újrahasznosított műanyag palackokból készült fonalat használták fel, és a fa felületek is teljes mértékben fenntartható erdészetből származnak.

A Lunaz egyébként már korábban is dolgozott Bentley S2 Continentalon, az azonban egy négyajtós változat volt.

Igazi ritkaság: oldtimer Bentley villanyhajtással

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.