PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Minden eddiginél exkluzívabb projektbe vágott bele a klasszikus autócsodák elektromos átalakításának egyik legismertebb szakértőcsapata, a Lunaz Design: a brit cég a világ egyik legritkább klasszikusát szerelte fel kibocsátásmentes hajtásrendszerrel. Régi autókat felújítani és elektromosítani világszerte népszerű divattá vált, és a Lunaz silverstone-i műhelyéből kiguruló különlegességekről már mi is beszámoltunk korábban. Ám ezúttal még a szokásosnál is egyedibb jármű tulajdonosa jelentkezett átalakításra: a Bentley S2 Continentalból ezen formájában mindössze négy darabot gyártottak – írja a Lunaz. Az 1961-ben készült kétajtós modellt eredetileg egy 6,2 literes V8-as benzinmotor hajtotta, ennek a helyére került be a brit restaurátorcég házon belül fejlesztett moduláris elektromos rendszere. Az ügyfél kérésének megfelelően a Lunaz egy 400 lóerős, 718 Nm nyomaték leadására képes hajtásláncot szerelt be, a Bentley ezzel 6,9 másodperc alatt tud álló helyzetből 96 km/h-ra gyorsulni károsanyag-emisszió nélkül. Az akkumulátor kapacitásáról, töltési teljesítményről, és hatótávról nem árult el részleteket a vállalat. A kortárs szabványoknak megfelelő kezelhetőség biztosítása érdekében a felfüggesztést az utastérből elektronikusan állítható csavarrugós szerkezetté fejlesztették. Az energia-visszanyerésre is képes fékek elöl hat-, hátul pedig négydugattyús nyergekkel működnek. A Lunaz az utasteret sem hagyta érintetlenül, de törekedett az eredeti dizájn megtartására, így a főbb változások leginkább az anyaghasználatot érintik: minden korábbi bőrfelület immár természetesen lehullott olajbogyó leveleivel cserzett bőrből készül, az utastérben és a csomagtartóban lévő szőnyeghez 100 százalékban újrahasznosított műanyag palackokból készült fonalat használták fel, és a fa felületek is teljes mértékben fenntartható erdészetből származnak. A Lunaz egyébként már korábban is dolgozott Bentley S2 Continentalon, az azonban egy négyajtós változat volt. Igazi ritkaság: oldtimer Bentley villanyhajtással 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!