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 Ahogy arról nemrég beszámoltunk, készül az új Mini Countryman. Azonban most nem csak egyetlen új modellről, hanem teljes márkaújításról van szó – írja a német Automobilwoche iparági szaklap. Új modellek, elektromos változatok és tervek az elektromos átállásra. Tabula Rasa Nem apró frissítésekkel és ráncfelvarrásokkal, hanem a teljes paletta megújításával készül a Mini a következő évekre – ráadásul néhol két párhuzamosan fejlesztett platformon. Természetesen továbbra is kapható lesz az eredeti névadó modell, amit Coopernek hívnak majd, és marad 3,86 méter hosszú. A kocsi idén ősszel mutatkozik majd be a müncheni autókiállításon, és kezdetben háromajtósként forgalmazzák majd, de állítólag jön később ötajtós és kabrió verzió is. Csakhogy nem egy, hanem két platformon készül majd a típus, amelyek külső megjelenésben azonos autót mutatnak, de műszaki tartalomban eltérőbbek már nem is lehetnének. Az Egyesült Királyságban az egyik változatra a belsőégésű motoros autók épülnek, míg Kínában egy másik platformon az elektromos modellek gördülnek majd ki a gyárból. Utóbbit a GWM-mel, azaz a Great Wall Motorral közösen kerül gyártásba. A skála másik végén, a jóval nagyobb, 4,4 méteres Countryman található majd, amelynek méreteit elárulja, hogy a BMW X1 alapjaira épül. Mármint olyannyira azokra épül, hogy konkrétan Németországban gyártják majd és, ahogy a bajor rokonnál, lesz belőle belsőégésű motoros és elektromos is. Az újdonságról itt írtunk: Küszöbön az új Mini Countryman gyártása Ám a két végpont között is kínálni akar valamit a brit márka, így ebbe az űrbe érkezik a 4,08 méteres új Aceman, amely szintén crossover lesz. Az új modellt Kínában, a GWM vegyesvállalat keretein belül gyártják majd és, az ottani trendeknek megfelelően, kizárólag elektromos változatban készül majd. Aceman tanulmányautó 2030 Miközben német politikusok azzal fenyegetődznek, hogy nem szavazzák meg a belsőégésű motorok 2035-ös kivezetését, a Mini immár a sokadik európai márka lehet ami erre a vitára fittyet hányva nem várja meg a következő évtized közepét, hanem már 2030-ban teljesen az elektromos meghajtásra vált. Legalábbis jelenleg arról szólnak a tervek, hogy a hagyományos változatok az évtized végéig maradnak a kínlatban – de biztosak vagyunk benne, hogy a BMW-nél figyelik majd az eladási számokat és a piac alakulását, és ezen a céldátumon bármelyik irányba változtathatnak. Addig is a fenti modellek elektromos verziói műszakilag is megújulnak a mostani régi i3 alapokra épülő villanyos Minihez képest. Cooper S Cooper SE Aceman S Aceman SE Countryman S Countryman SE Teljesítmény (LE) 180 220 180 220 200 272 Akkukapacitás (kWh) 40 54 40 54 64 64 Hatótáv (WLTP, km) ~300 ~400 ~300 ~400 420 440 A nagyobb akkuméretek és hatótávok versenyképesebbé tehetik majd az új modelleket. Érdekesség, hogy bár belsőégésű változatok a Cooper és a Countryman esetén az évtized végéig lesznek, a plug-in hibrid teljesen kivezetésre kerül – ez nem nagyon kell, hogy meglepjen senkit, akik az európai autópiac alakulásáról szóló írásainkat követik. Úgy hírlik, hogy hagyományos meghajtású Cooper csak benzines motort kap majd, de a Countryman az X1 rokonság révén dízellel is rendelhető lesz. Az autók belsőjéről annyi derült ki, hogy a kormány mögött nem lesz semmi, hanem a középkonzolon kap majd helyet egy nagy, kerek alakú központi kijelző. Azt is tudni lehet már, hogy ez a márka is kivezeti az állati eredetű anyagokat (bőröket) az utastérből. Így nézett ki az Aceman tanulmány beltere. A márka egyébként azt ígéri, hogy az elektromos modellek nem lesznek 150 km/h-ra korlátozva, annál jóval nagyobb sebességre is képesek lesznek a német autópályán. Állítólag később újra visszatérhet majd az alap S és SE változatok mellet a John Cooper Works jelzésű csúcskiadás is. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!