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
auto

2027-ben jön a nyolcmilliós Volkswagen villanyautó

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

ID. 1 – valószínűleg így fogják majd hívni a Volkswagen 20 ezer eurós, új elektromos kisautóját, amely a belépő modell lehet az elektromos portfólióban.

Most a német Automobilwoche exkluzív információkat kapott erről a típusról, de megosztottak pár új részletet ID. 2 gyártásáról is.

Három-négy év múlva

A Volkswagen e-up! újra és újra feltámad poraiból, és visszatér a kínálatba, mivel még mindig van igény az elektromos városi kisautóra, amelyet eddig legalább kétszer nyugdíjaztak már, eredtileg véglegesen.

Ennek a feltámadásnak azonban legkésőbb 2027-ben valószínűleg tényleg vége lesz, mivel legkésőbb ekkor, vagy ideális esetben már akár a megelőző évben bemutathatják az új elektromos kisautót, amely még a múlt héten bejelentett ID. 2-nél is 20 százalékkal olcsóbb lesz – nyilatkozta Thomas Schäfer, a Volkswagen márka igazgatója a lapnak.

Schäfer arról is beszélt, hogy nem várhatnak ezzel a bemutatóval az évtized végéig, mert sürgősen szükség van olcsó, belépő modellre az elektromos palettán. A vállalat jelenleg még dolgozik a terveken és még nem teljesen tiszta, hogy a magas akkuköltségek mellett hogyan érhetik el majd ezt az árszintet. Az sincs kizárva, hogy egy versenytárssal közös platformot használnak majd, bár az igazgató szerint egyedül is képesek lesznek erre a feladatra. Az sem dőlt még el, hogy Európában készül-e majd az autó, vagy más, olcsóbb helyszínen fogják gyártani, és még az sem fix, hogy ID. 1 lesz a típus végső neve – bár eléggé logikátlan lenne a sorozat aljához érkezve hirtelen nevet váltani, tesszük mi hozzá.

Négy ID. 2 érkezik, és az első nem VW

A 20 ezer eurós modell előtt azonban még a 25 ezres ID. 2 érkezik – és ha már a gyártási költségekről volt szó, más forrásokból azt hallottuk, hogy a premier napján a háttérbeszélgetések alkalmával az is elhangzott, hogy ma még nem tudnák ennyiért adni a modellt, így a gyártásig hátralévő 2-2,5 évben van még min dolgozniuk a cég szakembereinek.

Az ID. 2 kapcsán a lapnak azt is elárulták, hogy Spanyolországban, Martorellben készül majd az újdonság, ráadásul nem is egyedül hanem a testvérével együtt.

Érdekes részlet, hogy elsőként nem is a Volkswagen variáns, hanem a Cupra Raval kerül majd gyártásba az egykori Seat gyárban, de ugyanitt készül majd az ID. 2 is.

Bár ezt így nem mondták ki, de bizonyos, hogy közös gyártósoron készülnek majd az a testvérek, és természetesen inkább csak a kozmetikai elemek, a dizájn lesz eltérő közöttük.

Cupra Urban Rebel – valahogy így nézhet majd ki a Raval, az ID. 2 testvérmodellje is.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy Škoda változat ebből nem lesz, ellenben

a szintén spanyol Pamplonában fogják gyártani az ID. 2X SUV változatot és ez már kap cseh logójú testvért is, ami persze szintén ugyanitt készül majd – árulták el a német lapnak.

A Volkswagen Csoport azt tervezi, hogy mind a négy modellvariánsból, egyenként 100-100 ezer példányt gyártanak majd évente, és később a világ más részein is megjelenhetnek ezek a típusok, kivéve az Egyesült Államokat és Kínát, mivel úgy érzik ott nem működnének ezek a modellek.

Olcsó és drága

Magyar szemmel nézve persze mindig felmerül, hogy ezek nem is olcsó autók, hiszen 8-10 millió forintokról beszélünk. Természetesen az árakat Nyugat-Európához lövik be és nem egy magyar tanár fizetéséhez nézik a potenciális keresletet, de azt is érdemes észben tartani, hogy mára már a hagyományos autók árai is jelentősen megemelkedtek.

A Volkswagen magyar árai 2023.03.20-án.

Ma egy egyszerű Polo is nyolcmillió forintnál kezdődik, és erre az árszintre jöhet majd az ID. 1, amely valószínűleg közel akkora belteret kínál majd kicsit kisebb külső méretek mellett, mint a legolcsóbb benzines VW. Ehhez képest a ma kapható e-up! borzasztóan drága és jóval fapadosabb kisautó, szerényebb belső térrel. Az ID. 2 is hasonlóképp kategóriát vált, és a Polo külső méretei mellett nagyjából a mai Golf belterét ígéri a gyártó, mégpedig hasonló, 10 millió körüli áron. Ha tényleg tartani tudják az ütemtervet és az árat, akkor különösen az ID. 3-nak kell majd iparkodnia, mert kétszer annyit, közel 20 milliót, biztosan nem ér, az eredeti MEB platformos modell.

Persze, hogy 2025-ben, vagy 2027-ben milyen EUR/HUF árfolyam lesz azt senki nem tudja, de sokat elárul, hogy ma már a Volkswagen is elsősorban euróban tünteti fel az árait a magyar weboldalon, és csak egy bizonyos árfolyamig garantálja a forintos árakat.

Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.