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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

2027-ben jön a nyolcmilliós Volkswagen villanyautó

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

ID. 1 – valószínűleg így fogják majd hívni a Volkswagen 20 ezer eurós, új elektromos kisautóját, amely a belépő modell lehet az elektromos portfólióban.

Most a német Automobilwoche exkluzív információkat kapott erről a típusról, de megosztottak pár új részletet ID. 2 gyártásáról is.

Három-négy év múlva

A Volkswagen e-up! újra és újra feltámad poraiból, és visszatér a kínálatba, mivel még mindig van igény az elektromos városi kisautóra, amelyet eddig legalább kétszer nyugdíjaztak már, eredtileg véglegesen.

Ennek a feltámadásnak azonban legkésőbb 2027-ben valószínűleg tényleg vége lesz, mivel legkésőbb ekkor, vagy ideális esetben már akár a megelőző évben bemutathatják az új elektromos kisautót, amely még a múlt héten bejelentett ID. 2-nél is 20 százalékkal olcsóbb lesz – nyilatkozta Thomas Schäfer, a Volkswagen márka igazgatója a lapnak.

Schäfer arról is beszélt, hogy nem várhatnak ezzel a bemutatóval az évtized végéig, mert sürgősen szükség van olcsó, belépő modellre az elektromos palettán. A vállalat jelenleg még dolgozik a terveken és még nem teljesen tiszta, hogy a magas akkuköltségek mellett hogyan érhetik el majd ezt az árszintet. Az sincs kizárva, hogy egy versenytárssal közös platformot használnak majd, bár az igazgató szerint egyedül is képesek lesznek erre a feladatra. Az sem dőlt még el, hogy Európában készül-e majd az autó, vagy más, olcsóbb helyszínen fogják gyártani, és még az sem fix, hogy ID. 1 lesz a típus végső neve – bár eléggé logikátlan lenne a sorozat aljához érkezve hirtelen nevet váltani, tesszük mi hozzá.

Négy ID. 2 érkezik, és az első nem VW

A 20 ezer eurós modell előtt azonban még a 25 ezres ID. 2 érkezik – és ha már a gyártási költségekről volt szó, más forrásokból azt hallottuk, hogy a premier napján a háttérbeszélgetések alkalmával az is elhangzott, hogy ma még nem tudnák ennyiért adni a modellt, így a gyártásig hátralévő 2-2,5 évben van még min dolgozniuk a cég szakembereinek.

Az ID. 2 kapcsán a lapnak azt is elárulták, hogy Spanyolországban, Martorellben készül majd az újdonság, ráadásul nem is egyedül hanem a testvérével együtt.

Érdekes részlet, hogy elsőként nem is a Volkswagen variáns, hanem a Cupra Raval kerül majd gyártásba az egykori Seat gyárban, de ugyanitt készül majd az ID. 2 is.

Bár ezt így nem mondták ki, de bizonyos, hogy közös gyártósoron készülnek majd az a testvérek, és természetesen inkább csak a kozmetikai elemek, a dizájn lesz eltérő közöttük.

Cupra Urban Rebel – valahogy így nézhet majd ki a Raval, az ID. 2 testvérmodellje is.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy Škoda változat ebből nem lesz, ellenben

a szintén spanyol Pamplonában fogják gyártani az ID. 2X SUV változatot és ez már kap cseh logójú testvért is, ami persze szintén ugyanitt készül majd – árulták el a német lapnak.

A Volkswagen Csoport azt tervezi, hogy mind a négy modellvariánsból, egyenként 100-100 ezer példányt gyártanak majd évente, és később a világ más részein is megjelenhetnek ezek a típusok, kivéve az Egyesült Államokat és Kínát, mivel úgy érzik ott nem működnének ezek a modellek.

Olcsó és drága

Magyar szemmel nézve persze mindig felmerül, hogy ezek nem is olcsó autók, hiszen 8-10 millió forintokról beszélünk. Természetesen az árakat Nyugat-Európához lövik be és nem egy magyar tanár fizetéséhez nézik a potenciális keresletet, de azt is érdemes észben tartani, hogy mára már a hagyományos autók árai is jelentősen megemelkedtek.

A Volkswagen magyar árai 2023.03.20-án.

Ma egy egyszerű Polo is nyolcmillió forintnál kezdődik, és erre az árszintre jöhet majd az ID. 1, amely valószínűleg közel akkora belteret kínál majd kicsit kisebb külső méretek mellett, mint a legolcsóbb benzines VW. Ehhez képest a ma kapható e-up! borzasztóan drága és jóval fapadosabb kisautó, szerényebb belső térrel. Az ID. 2 is hasonlóképp kategóriát vált, és a Polo külső méretei mellett nagyjából a mai Golf belterét ígéri a gyártó, mégpedig hasonló, 10 millió körüli áron. Ha tényleg tartani tudják az ütemtervet és az árat, akkor különösen az ID. 3-nak kell majd iparkodnia, mert kétszer annyit, közel 20 milliót, biztosan nem ér, az eredeti MEB platformos modell.

Persze, hogy 2025-ben, vagy 2027-ben milyen EUR/HUF árfolyam lesz azt senki nem tudja, de sokat elárul, hogy ma már a Volkswagen is elsősorban euróban tünteti fel az árait a magyar weboldalon, és csak egy bizonyos árfolyamig garantálja a forintos árakat.

Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.